Flash iPhone-ra, Javascriptben
Jobs ugye nincs oda a flashért, így iPhone-on flash-videókat sem lehet nézni. Ez persze nem tántorította el Chris Smoakot, hogy elkészítse Javascriptben a Smokescreen nevű programot, így lehetővé válik flash tartalom megtekintése. Maga a program így működik (geekeknek):
“It runs entirely in the browser, reads in SWF binaries, unzips them (in native JS), extracts images and embedded audio and turns them in to base64 encoded data:uris, then stitches the vector graphics back together as animated SVG.”
A reklámokat már jól jeleníti meg, de a videók 3G készüléken nagyon lassúak. Nyilván ez egy kezdetleges verzió, további fejlesztésre van szükség (hamarosan mindenki számára hozzáférhetővé teszik a kódot), de mindenképpen bíztató.
62 hozzászólás a(z) “Flash iPhone-ra, Javascriptben” bejegyzéshez
Írd le a véleményed!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!






















2010 május 31, 13:36
ebbol sokat nem ertettem!honnan szedjem le a smokescreent?
2010 május 31, 13:37
@surda35: megsehonnan ez meg pre alpha se
2010 május 31, 13:39
szép, de nem kéne flash a reklámok nézegetésére, persze a videókat jól jönne nézegetni meg egyes oldalakat, de akkor is kéne szűrő, hogy csak a kivánt tartalmat nézzem, remélem lesz benne olyan ha kijön, mert anélkül többet árt mint használ.
2010 május 31, 13:40
igen most olvasom a smokescreen.us !! kosz
2010 május 31, 13:44
Juuuj nagyon nagyon nagyon sok ideje lehet a srácnak, hogy ilyet írjon.
2010 május 31, 13:47
Huh ez nagyon f@sza lesz! Nem nagyon vágom az ActionScriptet nem nagyon szoktam flashbe csinálni dolgokat már inkább HTML5 + JS.. De ez nagyon durván oda fogja tenni magát a flash tartalmazó weboldalak optimalizálásakor. Ez nagyon kellett, ügyesek a srácok! Én gondoltam, hogy először majd kitalálnak vmit a flashről HTML5-re átállás hosszú útján..
2010 május 31, 14:11
Sziasztok,
Mia véleményetek a CloudBrows alkalmazásról? Nekem működik a dolog, csak annyi, hogy a honlapon írták, hogy VPN kapcsolatot létesít és tulajdonképpen a VPN kapcsolatban levő gép által böngészet dolgokat látom a böngészőben és így lesz flashem.
Tamás
2010 május 31, 14:38
@mohilla: Pontosan. Egy távoli gép Firefox-át használod. Sebességben az Opera Mini szintjén van, hiszen nem a telefon végzi a munkát. Viszont ennél a “kurzorral” van a baj. Ha nem zoomolsz nagyon rá, könnyen félre lehet nyomni.
Összességében elég jó program. Eddig az asztali gépemhez kapcsolódtam, ha kellett. Ez ugyanaz, és nem az én áramszámlám megy.
2010 május 31, 15:32
Ügyes! Nagyon trükkös megoldás a Base-64-be való konverzió. De áruljátok már el, hogy a fenébe lehet javascriptből elérni egy fájlt?
2010 május 31, 15:48
várható volt, hisz már több canvas-re épülő swf lejátszó van, egyértelmű volt, hogy portolják iPhone-ra is
2010 május 31, 16:16
Cloudbrowse nevű app használom.Teljesen ingyen és minden flash alapu cux megy
2010 május 31, 16:20
Bocs az offért, de nem találtam olyasmit, hogy általános kérdések, vagy valami ilyesmi.
Én egy olyan programot (tweaket) keresek, amivel az iTouch bluetooth-on keresztül tud internetet fogadni egy mobiltelefonról. (PL: Ha elutazok, és nincs a közelben wifi, akkor az emailjaimet azért le tudjam hívni)
Előre is köszi
2010 május 31, 16:50
“A reklámokat már jól jeleníti meg, de…”
hurrá. ez a lehető legjobb hír! végre nézhetek megint villogó-nyillogó-stb reklámokat. na EMIATT aztán valóban kell az a hülye flash… én teljesen jól elvagyok flash nélkül. persze lehet csak én használok olyan oldalakat, ahol nem létszükséglet a flash vagy van választási lehetőségem, hogy megnézhetem flash nélkül…? (no de akkor most ki kényszerít kit, és mire? az apple a html5-re, vagy a tróger oldalak az erőforráspazarló flash-re? hmm?)
2010 május 31, 17:10
@Jadeye: 3G iPad APN settingsben T-s kartya eseten mit kellene irni?
2010 május 31, 17:12
@dnp: gondolom ugyan azt, amit iPhone-on (internet).
2010 május 31, 17:32
@Jadeye: Igen, kozben megtalaltam
Mar csak az a baom, hogy valami veszett sokaig backupol minden csatlakozas utan… remes.
2010 május 31, 17:47
@dnp: A backupra annyit tudok mondani, hogy kapcsold ki szerintem ezt letöltve ki tudod kapcsolni Windows alatt, a backup-ot és ha kell akkor vissza is.
2010 május 31, 18:57
Én a backup-ot úgy ütöttem ki, hogy a tűzfalban blokkoltam a backup exe-jét, és nekem meg is oldotta.
2010 május 31, 19:12
Sziasztok!Elore is bocs az off-ert(most jutott eszembe Rozee hszebol),de ez egy nagyon regi problemam,es meg SENKI nem tudott ra valaszt adni!Nos annyi,hogy a telefonomon(3GS 3.1.3 spirit regi boot) beallitottam a felolvasas funkcio gyors eleresere a tripla home gomb lenyomast. Elfeketedik a kepernyo a felolvasas bekapcsolasa utan egybol. Ez a problema azota fennall miota megvettem ujonnan a telefonom. Egyebkent mindent olvas,de elfeketedik a kepernyo,igy viszont haszontalan. Bocs az ekezetekert de szifonrol irok es mint tudjuk ekezeteket eleg lassu irkalni:)
2010 május 31, 20:06
Akkor most en is offolnek. Ahol lakom eleg gyenge a terero, harom vonal de nem magyarazat arra miert dobja el a halozatot minden ket percben. Erdekes hogy restore utan ha nem telepitek semmit nincs gond,stabil.3gs 3.1.3fw. Senki nem jart meg igy ?A masodik dolog az SBsettings-ben megjelent nekem uj opcio E Data. Mire jo es ki vagy be legyen kapcsolva ?Tudom hogy googli a baratom de egy egyszeru valasznak is orulok.Pace
2010 május 31, 20:27
@Jadeye szia azt szeretnem megkerdezni hogy miert nem mukodik mind a 2 hangszorom a 1napos 3gs iphoneom on?valami bealitasi hiba?vagy a masik hangszoro csak disz?koszi
2010 május 31, 20:36
@tamas: az a MIKROFON te …
:D:D:D:
2010 május 31, 20:36
@Crazy: bár lehet h most hulyeseget mondtam:P az aljan a 2 cuccra gondoltal?
2010 május 31, 20:39
aha egyikbol jon hang a masikbol nem!
azt hittem hogy stereo vagy valami klasz nem gondoltam erre hogy az masik mikrofon!biztos mikrofon?
2010 május 31, 20:40
TUTI
2010 május 31, 20:40
Igen az a mikrofon
2010 május 31, 20:40
@tamas: az egyik hangszóró, a másik mikrofon. de ez a használati utasításban le van írva. elolvastad? (angolban 20. oldal, magyarban 22. oldal, kép)
2010 május 31, 20:40
A másik “hangszóró” nem hangszóró, hanem a mikrofon. Nyugi van, semmi gond!
2010 május 31, 20:41
@Jadeye:
2010 május 31, 20:50
OFF.itunes helyet valami mas drag and drop os progi?valaki?
2010 május 31, 20:57
Tud valaki segíteni?
Nekem egy olyan programra lenne szükségem, amivel skype beszélgetéseket lehet rögzíteni . Lényeg a lényeg: 2 haverom közötti beszélgetést akarom rögzíteni. Ami fontos : Meglehessen adni a programnak azt, hogy milyen mappába mentse a felvételeket.
ui.: Az 1ik számítógéphez hozzáférek, bármit feltudok telepíteni rá. Az nem baj, hogy a Feladatkezelőben fut valami a háttérbe , vagy bárhol, csak skypeon belül ne látszódjon, hogy felvétel készül.
Olyan programot már sikerült találnom, ami annak a félnek a hangját rögzíti, akinek a gépéhez hozzáfértem, de nekem olyanra lenne szükségem, ami MINDKÉT félnek a hangját veszi, hogy értelmes legyen a párbeszéd!
2010 május 31, 21:00
DE ott az imobilecinema az lehetövé teszi a flash video nézést iphone-on
2010 május 31, 21:00
@Jadeye: ez milyen hulyeseg amit irtal… mi az hogy ki kenyszerit kit? ha van flash, akkor neked VAN lehetoseged arra, hogy ne nezd meg, mig most NINCS lehetoseged arra, hogy megnezd.
2010 május 31, 21:01
@PieR0: Mid van mac vagy windows?
2010 május 31, 21:14
@Jadeye:
az tudod -e , hogy ezt a postban lévő vimeos videót se tudtam megnézni iphoneról. (pl ezért kéne flash)
amúgy a html5 sokkal lassabb mint a flash, remélem, hogy ebben a formában még egy darabig nem fog elterjedni, mert az rohadt nagy szívás lenne
2010 május 31, 21:27
@krumpli: gondolkozz már! ha eleve nincs flash azon az oldalon, fel sem merül az egész probléma…! akkor ismét megkérdezem: miért nem lehet egy adott oldalnak flash-nélküli alternatívája? a kérdés ugyan az, akkor mégis ki kényszerít kit? a normális oldalaknak van flash nélküli változata IS. mert az kisebb. gyorsabb. és így mobilabb. de töltögess nyugodtan 6MB-os intrókat, hogy tovább tudj lépni a tartalomra, ha neked ez kell. nekem nem kell.
@korpis: a cikkben szereplő videót igenis meg tudod nézni iPhone-on is. persze az embed még nem megy, így tessék, itt a link, ha ezt megnyitod safariban, menni fog alapból:
http://vimeo.com/12014368
2010 május 31, 21:37
@Jadeye:
az tudom, hogy úgy megy de kicsit már unalmas mindig kommentben kéregetni a linket.
nyilván jobb mobilon, hogyha egy arra optimalizált weboldal jelenik meg ,de jelen pillanatban ez nagyon sok helyen nem műkdöik és várhatóan nem is fog.
bármilyen hihetetlen, én addig nem fogok ipad ot venni, amíg nem lesz rá flash, ( egy csomó zenével kapcsolatos weboldalt nézek, amiken általában flash lejátszó van.)
2010 május 31, 21:50
@korpis: na látod, ez például ciki, hogy ezeknek nincs flash-mentes alternatívájuk. pedig legtöbbször maga a fájl, amit a flash lejátszó lejátszik neked, az alapból lejátszható lenne iPhone-on vagy iPad-en, mert vagy mp3 vagy mp4, ezeket meg lejátsza a kütyü ugyebár. az egyetlen gátat az embeddált, flash-alapú lejátszó generálja. és szerintem nem neked kellene egy oldalért lenned, hiszen te vagy a látogató. hanem az oldalnak kellene érted lennie. ha az eszközöd nem támogatja a flasht, akkor adjon flash-mentes felületet.
(csodálkozom amúgy, hogy anno a mobilnet kezdeti idejében hogyhogy nem sírtak azok, akik most bőszen nyivákolnak a flash hiánya miatt? amíg XHTML-támogató böngészők nem kerültek a mobilokba, addig még sima HTML sem volt, nemhogy flash… pl Nokia 3510i vs Nokia N80. no mindegy, ragaszkodjunk csak feleslegesen egy erőforráspazarló, egyáltalán nem mobil közeghez, mikor lenne rá alternatíva…)
2010 május 31, 22:01
@Jadeye: Teljesen egyetértek! nincs erre szükség…
2010 május 31, 22:17
@Jadeye:
szerintem jelen pillanatban az apple nek kéne igazodni az internethez, nem pedig fordítva…
a legjobb megoldás egy KIKAPCSOLHATÓ flash player lenne,de mint tudjuk nem azért nincs flash az iphonon mert erőforrászabáló, hanem azért mert veszélyt jelent a jól menő appstore -ra és itunes ra.
A need for speed is lemeríti egy óra alatt a telefont, azt is ki kéne tiltani ennyi erővel…sőt wifi se kell
Azt nem értem , hogy az elvakult apple fanok ezt miért nem látják be.
(én szeretem az apple cuccokat, de az ilyen bullshitet nem szopom be)
2010 május 31, 22:20
@PieR0: Gyerekek azért neki NE segítsünk már hackelni…. már ha ezt annak lehet nevezni de sztem nem… nem szép dolog iylet csinálni RÁADÁSUL NEM ITT KÉNE ILYENEKT KÉRDEZNI. de ha már ezt kérdezni kell akkor ez a “szakma” nem neked való. köszi
2010 május 31, 22:34
@korpis:
szégyen…
Lesz is kikapcsolhato falsh! De a flash oldalak se ekkora felbontásra vannak készítve… akkor meg max a reklámokat nézegetheted. Most arra meg mindek? Nem rossz hogy van fejlesztés. Sőt ha kijön szerintem fel rakom én is kipróbálom stb, de sok értelme nem hiszem hogy lesz…. Ha meg megcsinálják az oldalak optimalizálását akkor meg ugye végképp nem lesz rá szükség!
Az meg tényleg milyen gáz már hogy 1 óra alatt lemerül egy játéktol
2010 május 31, 22:45
na ez tényleg komoly:
http://www.youtube.com/watch?v=Q599sQ41_cI&feature=player_embedded
2010 május 31, 22:47
@johnbeurer007:
hivatalos, apple által jóváhagyott flash sztem 100 % , hogy nem lesz ( ne legyen igazam)
reklámokat nem akarok nézegetni, egyszerűen meg lehetne oldani , hogy csak azt töltse be, amit én akarok.
“Az meg tényleg milyen gáz már hogy 1 óra alatt lemerül egy játéktol
szégyen… ”
látom átjött , amit ezzel mondani akartam
ha nem akarom , hogy lemerüljön a telefon, akkor nem játszok / nem kapcsolom be a flasht. ennyire egyszerű
2010 május 31, 23:12
Korpis tökéletesen egyet értek veled, nagyon jó a meglátásod!
Jadeye, igazad van az weboldalak készítőinek gondolniuk kéne a Flash mentes megoldásra is, de ha Ők nem teszik legalább az Apple is gondolhatna a saját felhasználóira (hiszen egy megtekintendő weboldal készítőjével ellentétben az Apple-nak pengettem azért hogy a termékét használhassam).
2010 május 31, 23:54
@Jadeye: ha te nem szereted a flasht, nyilvan nem neked valo. ezzel nincs is baj. alternativat ne kerj, mert milyen html verzioja legyen egy otletes muveszi micrositenak vagy egy online multiplayer jateknak vagy egy zeneszerkeszto appnak?
nekem azonban lenne ra igenyem es minden adott lenne, megsem tehetem..
nem tudom mirol beszelunk
ajanlanek egy Flash ON/OFF (default:OFF) gombot a Settingsbe, nem tudom ez mekkora gond lenne neked
2010 június 01, 00:19
@krumpli:
” alternativat ne kerj, mert milyen html verzioja legyen egy otletes muveszi micrositenak vagy egy online multiplayer jateknak vagy egy zeneszerkeszto appnak? ”
van alternatíva : HTML5 + JS
annyi vele a probléma, hogy sokkal lassabb, mint a flash, néha az asztali böngészőm is megfagy tőle, durván terheli a processzort stb…
az a szép az egészben , hogy ezt engedi az apple, a flasht viszont nem
ha annyira érdekelné őket a felhasználói élmény és a gyorsaság, akkor kitiltanák a canvas tag-et is a picsába
imádkozzatok érte, hogy ne írják át a flash reklámokat erre, mert oltári nagy szívás lesz
2010 június 01, 00:29
@krumpli: Kb. semmi értelme nem lenne a flash On/Off kapcsolónak… A felhasználók igen nagy aránya bekapcsolná a ‘ha képes rá, legyen bekapcsolva’ alapon.
2010 június 01, 08:12
@MindTakesWing: És??? Nehogy már valaki megmondja hogy mit használjak a telefonomon meg mit nem. Ettol függetlenül nekem sem hiányzik a flash…inkább az optimslizált weboldalak.
2010 június 01, 08:14
A flash akkor is felesleges; a web fejlődése a nyílt szabványok irányába mutat. Nem mellesleg a HTML5+JS+CSS3 kombót nagyságrendekkel könnyebb leprogramozni, és ha olyan böngésződ van, sokkal smoothabb, mint a flash. Ezért szeretem pl. a szifont is, mert a mobilesafari (de mondjuk sok mobilböngésző is) teljesen gördülékenyen lerendereli a html5 tartalmakat, így az a webfejlesztő, aki hajlandó lenne akciószkript helyett kávészkripttel dolgozni, máris a mobilkészülék-használók sokkal szélesebb rétegét érhetné el.
Bizonyíték: CSS3 nélkül sose lettem volna hajlandó ezt megcsinálni: http://infotronix.orgfree.com/galeria/
2010 június 01, 08:22
Még annyit a Flash-es témához, hogy ha lenne valószínű az iPhoneon is megoldható lenne a reklámszűrés, ami firefoxban már igen jól működik.
A Html5-ről amit az Apple (meg mások) annyira eröltetnek meg annyit, hogy óvatosan kell fogadni az élményfokozó ígéreteket, mert ez is csak a pénzről szól.
És félek hogy majd ezt a Html5 -öt azaz a reklámokat amik ebben íródnak majd nem is fogjuk tudni kikapcsolni.
De legyen ez az én fekete internetes jövőképem.
2010 június 01, 09:18
Tegnap véletlenül meg akartam nézni két showder klubos fellépő weblapját és mind a kettő full flash volt, egy sort sem tudtam belőle megnézni a telefonon. A flash nem csak a reklámokról szól.
2010 június 01, 09:54
EZT nem lettem volna hajlandó flashben megcsinálni…
2010 június 01, 10:56
mint nexus one 2.2 felhasználó mondom, hogy időnként igencsak jól tud jönni a flash támogatás, bár tény, hogy még nem működik tökéletesen.
2010 június 01, 11:01
Ujabb draga alkalmazas van az amerikai appstore-ban. 999.9 dollar!
2010 június 01, 11:09
OFF! Nem akarom összebarmolni a témát, de lenne pár kérdésem iPhone 3G ügyben. Akinek van egy kis ideje rám, kérem írjon : hogabesz@gmail.com.
Köszönöm!
2010 június 01, 11:24
Na a sok okos már megint. Ott a pont @jadeye, gondoljátok szépen végig ki kényszerít kit. WebKitet úgy optimalizálja az Apple ahogy akarja, ergó CSS / HTML5 vektoros rajzolás (most írtam valami baromságot, nem jut más eszembe) közvetlenül mehet hardvergyorsítva, az OS belső cuccaival is, nem kell egy külön, bugos, lassú szar, harmadik cég által karbantartott rétegen átgyűrni az egészet. Ez a téma azért vicces, mert mikor utoljára tévedtem erre még nyüzsgött itt a sok jailbreakhuszár, Intelliscreennel akarta mindenki elrandítani a szerencsétlen Home Screent, meg a Helveticát cserélgettétek Comic Sansra büszkén mutogatva a képeket lol. Ehhez képest, ha annyira jól megy a Flash csak a gonosz Apple nem engedi az Adobe miért nem dob össze egy Flash Playert valami Cydiás csomagba és szivárogtatja ki a webre? De tényleg. Ha csak az Apple a hunyó és nem az Adobe bénázik, miért nem képesek ezt meglépni?
2010 június 01, 11:25
Borroneo: na erre mondtam azt, hogy 2010-ben egyszeruen ciki, ha egy magara valamit is ado oldalnak NINCS mobilra optimalizalt felulete. es akarhogy hadakozunk, a flash egyszeruen nem valo mobilra. de legalabb par szazezret kifizettek a csillivilli, ubertrendi kinezetu flashparadicsomert.
ha cikinek tartjuk, ha valakinek nem erintokepernyos, nem mp3/4-lejatszos, nem (vakus!) fenykepezos, videofelvevos, internetbongeszos, MMS-kepes a telefonja, azt miert nem tartjuk cikinek, hogy az ilyen csillivilli weboldalak tulajdonosai tojnak rad, ha nem tudod a mobilodon megnezni az oldalukat?
de mondjuk nezzuk meg a telenor weboldalat egy Nokia N80-ason. hasznalhatatlan, epp a flash miatt. valamint kifejezetten ciki, hogy egy mobilszolgaltato weboldala nem jelenitheto meg egy olyan telefonon, amit tobb eves huseggel vehettel meg naluk evekkel ezelott, szazezrekert. van olyan uzleti elofizeto, aki nem cserel hetente telefont. a ciki az egeszben az, hogy meg ez a telefon is megfelel a fenti kivanalmaknak, kiveve az erintokepernyot.
ameddig pedig az adott oldalak tojnak az egyszeru felhasznalokra, addig ez nemcsak ciki, hanem burkoltan kenyszerit teged, hogy ha az oldalukat akarod nezni (ami igazabol nekik is jo), akkor vegyel dragabb keszuleket, ami lehet, hogy par honap mulva mar nem er semmit.
na ezt kellene megforditani, hogy nehogy mar meg en legyek a szolgaltatoert, hanem o legyen ertem. ameddig ez a szemlelet nem valtozik meg, es ameddig meg neked kell megtisztelve erezni magad, hogy nezheted oistencsaszarsaga oldalat, addig szerintem felesleges vitazni azon, hogy kell-e flash. de jelenleg ciki, ha csak flash van.
2010 június 01, 14:37
Jól érzékeltem, h eddig a HTML5 oldalak sokkal lassabbak, mint a flash ben megírt megfelelőjük? Nálam pl a youtube html5(beta) s videóit nem tudom még behozni sem az új Safarival (PC-n). Lehet, h amúgy máshol a lassúság a HW gyorsítás hiánya miatt van? Jobb lenne, ha minden gyorsan futna közös HTML5 nyelven, de ahoz versenyképesnek kéne lennie. Kövezzetek!!
2010 június 01, 20:14
@H2CO3:
Kár pedig abban se nagy cucc egy ilyet összerakni, és még egy depth kezelést is beleraktam volna;)
2010 június 01, 20:26
@Jadeye: ebben igazad is van
de ha a szolgaltato van ertem, akkor miert nem szolgatatja azt, amit en akarok?
ha tokeletes vilagban elnenk, akkor minden olyan oldalnak lenne html5 verzioja, amit te nezni szeretnel es jelenleg csak flashben tudsz, valamint mindenki megnezhetne a flash verziot is, aki akarja… igy meg csak szopkodjuk, amit elenk raknak.
egyebkent a jelenlegi flash playerek csak cpu-t tudjak kihasznalni, ugyhogy hamarosan, amint a videokartya gpu-jara is lehet epiteni, remelhetoleg sokkal smoothabb lesz a flash is.. nem tudom probaltatok-e mar barmilyen jatekban beallitani, hogy videokartya helyett cpu szamoljon mindent
2010 június 02, 08:23
Ez az!!!! Erre vartam egy eve….