Az Apple egy sajtóközleménnyel ma bejelentette, hogy júniustól elhozza az előfizetők számára a térbeli hangot Dolby Atmos támogatással az Apple Music zenei kínálatába, és emellett az összes zeneszám is veszteségmentesen lesz elérhető.
A térbeli hangnak köszönhetően a zene még inkább körbeölelhet minket, a veszteségmentes tömörítésnek köszönhetően pedig eredeti minőségben hallgathatjuk meg a kedvenc zenéinket, abban a formában, ahogyan azt az előadó szánta. Ezek a változások pedig az Apple Music előfizetők számára automatikusan, külön díj nélkül elérhetőek lesznek a következő hónaptól kezdődően.
Térbeli hang (Spatial Audio) Dolby Atmos támogatással
A Dolby Atmos egy forradalmi, magával ragadó audio élményt nyújt, amely lehetővé teszi a művészek számára, hogy úgy alkossák meg a zenét, hogy az minden irányból körbeölelje a hallgatót. Az Apple Music alapértelmezetten a Dolby Atmos zeneszámokat fogja lejátszani az összes, H1 vagy W1 chippel rendelkező AirPods és Beats fül- és fejhallgatón, illetve a legújabb iPhone-ok, iPadek és Mac-ek beépített hangszóróin.
A Dolby Atmos zeneszámok folyamatosan kerülnek majd a kínálatba, és az Apple még külön lejátszási listákat is létrehoz majd, amiben ezeket a Dolby Atmos zeneszámokat válogatja össze, hogy mindenki megtalálhassa magának azokat a zenéket, amiket szeret. Ezen túl azok az albumok, amelyek esetén már elérhető a Dolby Atmos, külön jelzést is kapnak a könnyebb megtaláláshoz.
Az induláskor az előfizetők több ezer dalt hallgathatnak meg térbeli hanggal a világ legnagyobb előadóitól, és az összes zenei stílusból, legyen az hip-hop, country, latin-amerikai, pop, vagy klasszikus. Az Apple együttműködik a zenészekkel, hogy még több szám legyen elérhető ilyen formában, és sokan már kifejezetten erre az élményre koncentrálva alkotják meg az új számaikat.
Veszteségmentes hang (Lossless Audio)
Az Apple egyúttal az Apple Music teljes, több mint 75 millió zeneszámot tartalmazó kínálatát átalakítja veszteségmentes tömörítésűre. A cég ehhez az ALAC (Apple Lossless Audio Codec) tömörítést használja, hogy megőrizhesse az eredeti hangfájl minden egyes bitjét. Az Apple célja ezzel az, hogy az Apple Music előfizetők pontosan azt hallhassák, amit az adott előadó a stúdióban létrehozott.
A veszteségmentes tömörítésű számok hallgatását a Beállítások > Zene > Hangminőség opció alatt tudjuk majd engedélyezni. Itt beállíthatunk majd különböző minőségi értékeket (“felbontást”) az internetkapcsolatunknak megfelelően, tehát a mobilhálózatra vagy a Wi-Fi-re, illetve a letöltésre vonatkozóan.
Az Apple veszteségmentes tömörítése a CD-minőséggel indul, ami 16 bit / 44.1 kHz, és egészen 24 bit / 48 kHz-ig megy fel, és ez natívan lejátszható az Apple eszközökön.
Az igazi audiofilek számára az Apple Music a “Hi-Resolution Lossless” opciót kínálja, ami pedig 24 bit / 192 kHz.
A nagyobb fájlméretek illetve az ehhez szükséges sávszélesség miatt a Lossless és a Hi-Res Lossless Audio opciót külön kell bekapcsolnia az előfizetőknek, a Hi-Res Lossless esetén pedig egy külső DAC is szükséges.
Az alábbiakban @admin kolléga véleménye következik.
Nem is tudom, mióta várunk már arra, hogy az Apple bevezesse a minőségi zenehallgatást és használhatóvá tegye az Apple Music-ot azok számára is, akik a magasabb felbontást kedvelik és komolyabb fejhallgatókkal, fülhallgatókkal rendelkeznek. Ilyenekről írtunk már korábban a Szifon.com-on, amelyek elolvashatóak ide kattintva.
Ettől függetlenül nem csak szoftveresen kell elérhetővé tenni a magas felbontást, hanem hardveresen is szükségünk van a megfelelő eszközre. Ahhoz, hogy kihasználhassuk a Lossless Apple Music-ot, szükségünk van egy DAC-ra is, ami lényegében a hardver szerepét tölti be.
Mi is az a DAC és mire jó?
Van ugye a két tárbor: az analóg és a digitális. Mindkettőnek megvannak az előnyei és a hátrányai, illetve az emberek vagy az egyik, vagy a másik fele húznak, és persze ilyenkor egymásnak is esnek a fórumokon. Általában sosem nyer semelyik tábor, mert manapság már a szalagra készült felvételek is digitális forrásból kerülnek az analóg lemezekre. Így sajnos szerintem a digitális világot nem lehet megkerülni, de az analógot sem szabad elfelejteni, sőt, manapság egyre jobban tör vissza a piacra, és nagyon sok előnnyel jár.
Nem akarok nagyon mélyen belemenni ezekbe a dolgokba, csak éppen annyira, hogy érthető legyen, miért fontos a DAC és miért is ekkora durranás egy USB-C-s, vagy éppen egy Lightning-csatlakozós termék. Az első fontos dolog a zene minősége, amit többféleképpen definiálhatunk, de talán így a legegyszerűbb. Felbontás, minőség, részletesség alapján a következő listát készítettem. A legrosszabb van legelöl.
- YouTube (mert ilyen is létezik)
- Spotify
- MP3
- FLAC 16bit / 44.1 kHz (1411 kbps) – CD minőség
- FLAC 24bit / 48 kHz (1000-2500 kbps)
- FLAC 24bit / 96 kHz (2500-5000 kbps)
- FLAC 24bit / 192 kHz (5000-9000 kbps) – Ide pozícionálta magát az Apple
- DSD
Itt nem részletezném a 16 és 24bitet és a DSD-t sem, ezek egy külön blogposztot érdemelnének, viszont kiemelném a CD minőséget, ami a 16bit 44kHz, FLAC formátumban olyan 1411 kbps. Tehát az elmondhatjuk, hogy aki zenét érdemben szeretne hallgatni, legalább a CD minőséget kell, hogy válassza. Vizuális típusoknak a következő ábra hasznos lehet:
(A kép alapján az Apple a legfelső narancssárga sávba tette magát)
Amennyiben eddig Spotify-ról hallgattuk a zenét, akkor magának a zenének, tehát az előadó által gondolt “érzésnek”, amit kapnunk kéne, a zenével csak egy részét halljuk, nagyon-nagyon kis részét. Persze az élmény úgy is megvan, de lényegében olyan, mintha kimaradna egy-egy dob szoló, vagy csengés, röviden részletesség. Ezt alapjában véve nem vesszük észre egészen addig, ameddig nem találkozunk a CD minőséggel avagy népszerűbb nevén Hi-Fi minőséggel. És itt jön képbe, amit mindig megkapok, amikor rárakok egy jobb fejhallgatót az ismerősök fejére, hogy basszus ez mi?! Ez miért szól így? Ekkor magyarázom el nekik a fenti összképet.
Végeredményben az Apple most lenyomta a Spotify-t is, mert minőségben 10x jobbat kapunk az Apple Music-kal!
Röviden tehát az Apple most lépett egy hatalmasat, amit ugyan a legtöbb felhasználó DAC hiányában nem tud kihasználni, de végre azok, akik szeretnének jó minőségben zenét hallgatni, megtehetik, és csupán egy DAC-ot kell vásárolniuk:
Jelenleg a legmagasabb Apple Music felbontást egyik AirPods sem képes megszólaltatni, azonban van egy jó hírünk. Az AirPods-ok többsége valószínűleg úgy lett tervezve, hogy képes legyen magasabb felbontás lejátszására, tehát ha bekapcsoljuk az Apple Music-ban ezt a funkciót, akkor jobb minőségben halljuk majd a zenéket, de persze nem a legjobb minőségben. Igazából számomra a legnagyobb kérdés, hogy az AirPods Max mivel tud most többet, mint korábban.
Reméljük, az Apple kihoz majd egy újabb AirPods-t, amivel kihasználható lesz a legmagasabb 24bit / 192kHz is és végre egy Apple termékkel is elérjük a maximumot!
Ti mit gondoltok erről?
Ideje volt már. Eddig Tidalt használtam, egy Sony WH-1000XM3-al. Ha ez legalább olyan lesz, végre lemondhatom az előfizetést.
Már csupán egy Spoty szerü kezelőfelület kellene, ajánlókkal, lejátszási listákkal, mert, ami most van, az kritikán aluli
Ez csak nézőpont kérdése szerintem, nekem a Spotify soha nem tetszett. És nem elfogultságból mondom, mert azt sokkal előbb kipróbáltam mint az Apple Musicot, szóval akkor még nem volt mihez viszonyítanom, egész egyszerűen nem tetszett.
Épp a minap fedeztem fel, hogy ismét kaptam 2 hónap előfizetést az apple musichoz (nem tudom mióta lehet ott). Kíváncsian várom, hogy az airpods pro-val milyen lesz zenét hallgatni ha lesz térhangzás.
Nem tudom, zenénél mi értelme a Dolby Atmos hangzásnak… élő zenehallgatásnál is csak a vízszintes térinfo ami hozzáad az élményhez (sztereo), ha zárt helyen szól a zene, a hátulról/felülről érkező reflexiók csak rontani tudnak az élményen. Engem mindig zavar az összes virtuálisan hozzáadott térbeli info (pl. koncertterem, klub, stb. hangzás), az ál-térbeli (wide, stb.) hangzásokról nem is beszélve. Otthoni zenehallgatásnál eleve a szoba visszhangja rontja a legtöbbet a hangzáson, fülbe dugott 2 csatornás eszköznél meg vicckategória a sztereón túl bármilyen térbeli hangzás. Mindenesetre a lossless formátumot nagyon várom, kiváncsi vagyok, mit fog a gyakorlatban tudni (milyen forrásból állítják elő a nagyfelbontású streameltanyagot). Az Atmos meg… ha valakinek ez fog örömöt okozni, hát legyen
Az a fő probléma a lossless vonallal, hogy az AirPlay csak 16 bit/44 khz-et támogat, míg DLNA esetén nem lenne ilyen limit gond, de azt meg az Apple nem támogatja. Kábel esetén meg átalakító hegyek… DLNA kompatibilis zenelejátszó iOS appban eddig csak Tidal kompatibilist tudok, amivel 24bitet tudok küldeni a hangfalra.
Kicsit kimaradt a cikkből hogy a Spotify is ad losslesst ha kell, igaz pluszban kell fizetni érte.
Kiváncsi leszek, hogy az AM Dolby Atmos menni fog-e HomePod-on is?
A logikus az volna, ha igen.
Tudtommal még nem.
még február végén írtunk arról, de a Spotify nem közölte, mikor lesz elérhető, csak annyit, hogy az év folyamán.
Nekem kb. 2 hete megváltozott a hangminőség. Autóban bluetooth kapcsolaton keresztül is hatalmas javulást tapasztaltam. Élvezkedtem rajta pár napja amikor jött a Vodától, hogy az adatforgalmam 80 százalékát elhasználtam. Ilyen eddig soha nem volt. Akkor tűnt fel, hogy piszkosul eszi a Spoty.
Nem emlékszem, hogy előtte be lehetett-e állítani, de most a “Rendkívüli” a legjobb minőség amit állíthatok. Családi csomagot használok.
Kizártnak tartom hogy hozza a Tidal minőséget, és akkor még nem is beszéltünk az ottani Master verzióról.
Én személy szerint a YouTube Music veszteségmentest várom, mert a reklám mentes youtube + music messze a legjobb ajánlat jelenleg.
Kíváncsi lennék az eddig ismertek alapján mibÅl jutottál erre a következtetésre
Akkor ebben a formában ez még(!) nem igaz, hogy “az Apple most lenyomta a Spotify-t”
Tidal Hifim van, várom a Spotify Hifit, meglepetésként ért, hogy az Apple kijött ezzel. Gondoltam meg is nézem, kihasználom a 3 hónap individual trialt, átköltözöm, megnézem, mire lesz lossless akár használhassam is.
Őszintén szólva ilyen pocsék minőségű kezelőfelületet, ilyen kevés szolgáltatást egyiknél sem tapasztaltam, pedig szinte mindegyik itthon elérhető streamert kipróbáltam már. Arról nem is beszélve, hogy a PC-s zenehallgatást nem látom megoldottnak (az autómban androidos 2 din-es van, azt még nem próbáltam).
Bízom benne, hogy előrukkolnak új szoftverekkel, mire jön a június, mert így még az ingyenes időszakot sincs kedvem és türelmem végigcsinálni.
Problémák:
(míg iphone-on megvan, weben megvan)
Van még mit melózni.
Áh… még valami.
Ennek ellenére ár / érték arányban sanszos, hogy verhetetlen lesz. Lehet majd lesz vmi szoftver, amivel lehet organizálni a lejátszást, Roon vagy ilyesmi. Ilyen olcsón Hifi stream máshol nemigen lesz. Tidalért töbszörös árat fizetek, mint amennyi itt lesz.
Érdekes, hogy AirPlayen kipróbáltam ugyanazt a zenét Tidal Hifivel és Flac 24bit/192 khz-zel. Az AirPlay ugye lerontja mindkettőt 16 bit/44kh-re, viszont hallhatóan jobb minőség volt (kevesebb háttér sercegő zaj) a FLAC esetén.
Más a tömörítés valszeg.
Igen, ezért is írtam, hogy versenyképes lehet az Apple FLAC-ja számomra.
Abból hogy ismerem a Tidalt hangminőség terén, és ismerem az Apple-t mint céget. Alkot majd egy közepesen jót, és azt állítja hogy az a legjobb Csak a szokásos. Egyébént nem is baj a legtöbb embernek nincs szüksége master minőségre, mivel vezeték nélkül képtelenség azt átpréselni. Inkább szoftveresen fejleszthetnének, mert az borzalmas.
Azért a cikk kicsit lehetne kevésbé elfogult. (Persze ima zsámoly megint Cupertino felé fordítva)
Kezdve azzal, hogy a spotify minősége az MP3 felett van.
Aztán az , hogy az AM lenyomta a spotify-t.
Akik Apple Music-ot hallgatnak, vagy spotify-t ők nem feltétlenül akarnak hifi minőséget. Lehet nincs is eszközük amin használnák.
Arról nem szól a cikk, hogy van e Roon támogatás. Arról sem, hogy milyen gagyi és bonyolult dac ra kötni az iPhone-t, mert nincs rajta USB C. Az AirPlay pedig nem nagy harcos hangminőségben. A TIDAL és a spotify estében létezik connect. Itt erről szó sincs.
Félre értés ne essék Apple eszközöket használok , szeretem őket , de ez csak ha kezdeti lépés volt a minőségi zene streaming felé. Úgy beállítani mint, ha az Apple feltálalt volna valamit….
Persze nekünk fogyasztóknak jó , hogy több ilyen szolgáltatás van.
Speciel nekem ez okozott a legkisebb gondot (DAC-ot összekötni vezetékkel), persze mobil, nem asztali.
Nekem a legnagyobb ellentmondás, a haladjunk a kábel, csatlakozó, dugalj nélküli világ felé, mindezt AAC-val BT-n és lossless Music-kal.
Tehát semmiből, ok.
Azt ugye tudod, hogy ennek a közepes cégnek a losless kodekjét használja a Tidal is?
Teljesen mindegy milyen kodeket használ, ha maga a nyers zene fele olyan minőségben sem lesz meg nekik. Egyébként a Tidal a Master-nél MQA-t használ. Én a Masterre mondom hogy foghatatlan lesz az Apple-nek. A Flac szép és jó, de pontosan tudjuk hogy átlagos ember egy jól összerakott MP3 vagy AAC és a Flac között egy átlagos fülesen keresztül nem mondja meg a különbséget, vagy csak ritka esetben.
Plusz arról ne is beszéljük, hogy a saját eszközeik is csak AAC-t tudnak, szóval elméletileg pl az AirPods Max-al sem lehet kihasználni a veszteségmentesség előnyeit.
Már miért ne lenne meg nekik? Gondolod másik nyers fájlt kapnak a kiadótól? Hány nyers fájlt gyártanak? Ezt magad se gondolod komolyan….
Nem a Tidal Mastert célozza az Apple, ezt senki sem állította…
Mp3 és a CD közt is hallható a különbség egy átlagos fülessel is. Pont a Master az amit nem hall meg azoknak a 90%-a sem akiknek van egyáltalán hozzá eszközük.
Erre ma jön egy email a Tidaltól, hogy térjek vissza és két hónapra 2 CHF a Tidal Hifi
Az ugye megvan, hogy az MQA nem lossless? Pont, hogy máshogy szól mint a master… Másrészt mégis miért lenne rosszabb Apple FLAC/ALAC mint bárhol máshol? Direkt sunyiba lerontott fájlokat adnak majd csak az Apple részére? Bocs de nekem csak az jött le a hozzászólásaidból, hogy valamifajta önjelölt audiofil vagy.
A TIDAL lényegében meglopott engem.
A próbahónap lejárta előtt lemondtam az előfizetést, vissza is igazolták emailon aztán kb. egy hónap múlva látom, hogy vonják a pénzt és újra aktív az előfizetésem.
Ügyfélszolgálat lényegében nincsen. Automatikus üzenetek jönnek ja és nagyon mókás, hogy nem válaszolnak majd írják, hogy mivel nem reagáltam így lezárják az panaszt.
Ennyit erről a cégről.
Lehet, hogy hülye kérdés, de ha esetleg törölnéd a kártyádat a fizetési módok közül az nem oldaná meg a problémát? Ha nincs beállított kártya, nem tudnak miről vonni.
Vagy a másik lehetőség, hogy a bankodnál tiltasd le a TIDAL általi levonásokat. Drasztikus, de ha másképp nem megy…
Szia, már töröltem mindent így azóta nem vont le pénzt a TIDAL.
Nem is az a baj, hogy történt egy ilyen hiba, hanem, hogy nem reagál semmit az ügyfélszolgálat.
A Spotify nál előfizettem a 3 hónapos próba hónapra és elfelejtettem lemondani azaz én voltam a hunyó de mivel van 14 nap elállási időszak ezért visszafizették kb. 2 nap alatt.
Nem vagyok amúgy egy ilyen ingyen élő, Deezer HIFI előfizetésem van és ezért szüntettem meg a két szolgáltatást.
A Deezer mint ha kimaradt volna a felsorolásból.
Én pedig Deezer HiFi előfizető vagyok tehát HQ veszteségmentes zenét hallgathatok havi 2.249 Ft-ért már bő egy éve iPhone XS telefonon egy 1More Quad Driver In-Ear fülhallgatóval. Természetesen van 360 ° by Deezer is.
Az Apple pedig megint kreált magának egy trónt és a kategória királya címre tör.
Kérdezem, hogy ugyan miért amikor ezt a szolgáltatást más már régen kiváló minőségben nyújtja.
Az Apple csak beállt a sorba és semmi több.
Mondom mindezt annak fényében, hogy nálunk talán csak a levegő ami nem “almás” de kezd elegem lenni az irgalmatlan árképzésből és az állandó öndicséretből.
ha jól látom a Deezer weboldalán, az általuk kínált HiFi opció az FLAC - 16-bit 1,411 kbps Lossless, CD quality. az Apple esetén pedig a Hi-Resolution Lossless opció az 24 bit / 192 kHz.
Pont itt az árképzést fikázni erős. 750 forinttal kevesebbért kapsz jobb minőséget.
Éljen, éljen, éljen!
Végre, pár éve már hallottam róla (persze azt hittem vicc:)
Az egy kicsit kiábrándító, hogy HIFI hangkártya sem hozza a régi HIFI torony minőségét:(
SoundBlaster 40 Hz körül kezd mozgolódni, de valójában az csak 80Hz
Mi az a régi tornyok 4 Hz-e?
Eleinte megörülttem a hrnek, aztán jött a feketeleves! Az Apple Musicot én asztali gépen szerettem volna használni, nem mobil eszközön. Jelenleg TIDAL előfizető vagyok, windows rendszeren. Egy Topping D10 DAC ot használok, amit a Tidal, JRiver tökéletesen használ. Mindíg az adott. album felbontásában játsza le a zenesz.mokat automatikusan vált 44,1 és 192Khz között, az adott felbontásnak megfelelően. Az Apple Music, illetve az ezt kiszolgáló legújab iTunes azonben erre képtelen. Hiába állítom be az iTunes ban a hangot 192-24 re, a program minden zeneszámot ebben játszik le. Nem nativan az eredeti felbontásban. Pl. egy CD minőséget is 192-24 ben játszik le. Vagyis asztali gépen, főleg PC-n szó nincs audiofil minőségről. Maga az iTunes is nagyon sok gépenergiát zabál, a TIDAL on a streamer gép nem lagol, itt azonban igen. A böngészőtöl rendszeresen összeomlik a gép. Megjegyzem nem erőgép, hanem streamer gép, passzív hűtéssel. Szóval ez így audiofl célokra használhatatlan. Csodálkozom az Apple gárdán, mert ilyyen tré munkát nem szokott kiadnia kezéből. Én nem iPodon, iPadon, iPhonon akarok stremet hallgatni, hanem asztali streamer vékonykliens gépen, passzív hűtésű rendszeren, de ez erre alkalmatlan.
A Windowsra szánt iTunesszal szerintem mindig nagyon mostohán bántak. Én már nem is használom emiatt egyáltalán. Amíg nem veszek macOS-t futtató gépet addig marad a telefonos/Apple TV-s zenehallgatás.
Az Apple döntse el végre hogy mit akar! Ha előfizetői tábort akar növelni ne egy szűk rétegben gondolkodjon. A streamer funkciót ne csak mobil eszközön adja! A fent leírt probléma a MacMinin is jelentkezik! Pedig azon BigSur fut. S ott is minden resamplingol upsamplingol. Nem tud átverni mert a DAC kijelzője jelzi milyen felbontásban szól. S itt van a másik komoly gond: Az új Mac gépeken jószerivel nincs semmi ki vezetés már. A külső DAC öt mi a szarra kössem? A Mac ék egyre használhatatlanabbak lesznek.
és az tuti, hogy az adott zenéből már elérhető a veszteségmentes változat?
Akkor nem érted a problémát: Ha mondjuk elkezdek lejátszani egy sima CD felbontást, vagy veszteségesen tömörített zeneszámot, akkor a DAC nak azt kell kijelezni, hogy 44.1 -16 Lossi.
Ha egy veszteségmentes CD minőséget hallgatok, akkor a kijelzőn 44,1-16 Losless látszana.
Egy veszteségmentes 192-24 et hallgatnék, akkor azt kéne jelezni, hogy 192-24 Lossless.
Érted? Vagyis a lejátszó program a DAC ot átkapcsolja a szükséges felbontásba.
De aaz AppleMusic nem ezt csinálja. A DAC od a gépen mondjuk be van állítva 96-24 losslessre, akkor mindent ebben játszik le aaz Apple Music. Vagyis egy CD-t upsampligol, egy valódi 192-24 et pedig downsampligol 96-24 re. Ez elfogadhatatlan. Hol van itt a Bitperfekt átvitel? Csakis és kizárólag a iOS 14.6 os verzión, és kizárólag mobil rendszereken, ott is csak az iPhone8 felett működik korrekten a lejátszás, és ténylegesen az eredeti felbontás megy ki a DAC ra, vagy a vezetékes fülhallgatóra. Ehhez kell a DAC, mert ugye az iPhonon nincsen a 6 os verzió felett nincsen füles kimenet. Vagyis összegezve: Igazából kkorrekten csak az új iPaden működik a dolog, mert ott van még füles kimenet, és az iPad DAC ja ismeri a 192-24 felbontást. De sem a MacOs legújabb rendszerén, sem pedig Windows alatt nem működik a lejátszás korrekt módon. Így pedig kerüljön bármilyen olcsóba, nincs értelme előfizetni rá. Senkinek!
én ezt passzolom, talán @SzifonAdmin kollégának van rá ötlete, mert nála van DAC.
Ez teljesen normalis, amit irsz. Marmint, az OSX audiorendszere nem hasonlit az iOS-es megoldasra. OSX-en van hangszerver, ami allando jelleggel fut (coreaudiod) es az “Audio MIDI Setup”-ban beallitott hangminosegre resamplingolja a tartalmat (mindig). Ez a daemon vegzi az osszes egyeb audio forrras (tehat, mas alkalamzasok) mixeleset is. Lehetseges a hangrendszert exclusive modon is megnyitni, ilyet tud csinalni pl a VLC, amely kepes igy SPDIF-en kitolni a filmek SPDIF-en atfero (pl AC3 vagy DTS) hangjait. Ami itt problemas, az az, hogy nem tud mas hang megszolalni, ha valami exclusive modon nyitotta meg a hangeszkozoket.
Itt az a nagy elteres az OSX es az iOS kozott, hogy iOS eseten az a megszokott mukodes az, hogy az alkalmazasok elveszik egymas elol a hangrendszert (ha zenet hallgatsz ‘A’ alkalmazassal, elinditassz egy Twittert, majd ott ranyomsz egy videora, akkor megall a zene es elindul a video hangja). Ezzel szemben OSX alatt a rendszerhangoktol kezdve, az alkalmazashangokon at minden egyszerre probal megszolalni. Valami para/valtozas/atalakulas itt is van most, mert vannak alkalmazasaim, amiket ha elinditok, akkor egy pillanatra beakad minden, aktivan, eppen szolo hang (pl sajat forditasu Kodi).
Itt az Apple annyit tehetne, hogy betesz egy pipat az iTunesbe, hogy engedelyezze a felhasznalo a kizaroalgos modot es akkor meg tudja tenni, hogy a kimenetet kapcsolgatja a beallitasoknak megfeleloen.
Continue the discussion at Hozzászólok