Amióta Jony Ive elhagyta az Apple-t, és saját stúdiót alapított LoveFrom néven, azóta Alan Dye felel az Apple felhasználói felületeiért, bár valószínűleg Ive alatt is leginkább ő foglalkozott a feladattal.
Most a Monocle on Design podcastjében Nolan Giles beszélgetett Dye-jal az Apple Watch felhasználói felületének tervezése közben felmerülő kihívásokról egy korábbi, Hodinkee Radio-s interjújára hivatkozva.
Az Apple Watch kijelzője a legkisebb, amivel az Apple eddig foglalkozott, ezért sok olyan bevett metódus kényelmetlen rajta, amit a nagyobb érintőkijelzőn megszokhattunk.
Az Apple anno 2014-ben ezzel indokolta a digitális korona és a Force Touch létjogosultságát, igaz, utóbbi idén halt ki a Series 6-tal.
Rengeteget foglalkoztunk azzal, hogy hogyan készíthetünk egy olyan design rendszert az Apple Watch számára, ami kiállja az idő próbáját. Akkoriban olyan alapvető koncepciókon is gondolkodnunk kellett, mint az olvashatóság – előtte soha nem dolgoztunk ilyen kis kijelzővel, hogyan tudhatunk sok adatot megjeleníteni a kis méretben, hogy mégis látszódjon a lényeg egy pillantásra?
Dye szerint egészen az alapoktól kezdték a felhasználói felület tervezését:
Sok időt töltöttünk azzal, hogy az időmérés történelméről tanultunk, hogy jobban megérthessük, hogyan történt mindez az idők során. És ez segítette a munkánkat a számlapok kialakításakor.
A kicsiben is olvasható betűk vezettek ahhoz, hogy az Apple megalkotta a San Francisco betűtípust, ami később átterjedt az iOS-re, a macOS-re és a cég marketingjére is.
Kénytelenek voltunk egy új betűtípust tervezni, ami idővel az alap betűtípus lett minden Apple termék és Apple marketing anyag esetén.
Arra is kitért, hogy miért nem kerek az Apple Watch kijelzője. Természetesen azért nem kerek, hogy több adatot tudjon megjeleníteni egyszerre.
A design folyamatot körkörösséggel jellemezte, ahol a különböző csapatok munkája folyamatosan inspirálta a többit.
Nagyszerű munkafolyamatunk van az Apple-nél, ahol folyamatosan együttműködünk a hardveres és szoftveres csapattal és a design stúdióval. Ez egy folyamatos párbeszéd, folyamatos információcsere. Például kérünk néhány képességet a design miatt és közben hallunk arról, hogy a mérnöki oldalról milyen új képességek érkeznek, ami végül befolyásolja azt, hogy mit is csinálunk.
Az Apple Watch felhasználói felületét folyamatosan egyensúlyozni kell, hogy egyszerű, de közben bonyolult dolgokra is képes legyen, mondta Dye. Ez vezetett a sok számlaphoz is. Jelenleg már több, mint 40 van és a komplikációkkal rengeteg különböző módon kinézhetnek óráink.
Ha érdekel a podcast, ide bökve meg is hallgathatod az Apple Podcastok alkalmazásból.
Szólj hozzá: Hozzászólok