Korábban írtunk róla, hogy esetleg a Samsung processzorokkal ellátott iPhone 6s készülékek jobban merülhetnek, amit persze időközben az Apple is hivatalosan kommentált.
Addig nem akartunk új cikket írni, ameddig az Ars Technica nem teszteli megfelelő körülmények között a chipeket, ők mindig mérvadó, pontos teszteket szoktak kiadni. Tegnap végül megjelent ez a teszt, nézzük, mit tapasztaltak!
Ahogy korábban írtuk, a Samsung chipje egy picivel kisebb, mint a TSMC, ami elvileg semmit sem jelentene, de a korábbi pletykák, tesztek alapján jóval többet fogyasztott a TSMC chiphez képest. Ez akár 2 óra különbséget is jelenthetett az akkumulátor időben, amit most az Ars Technica megcáfolt. A tesztek egyáltalán nem voltak életszerűek, amire az Apple rávilágított a sajtóközleményében is:
Az Apple által tervezett A9-es chipnek köszönhetően az iPhone 6s vagy iPhone 6s Plus készülékek megvásárlásával a legfejlettebb okostelefon-chipet kapod. Minden egyes chip, ami forgalomba kerül [a készülékekben –a szerk.], teljesítette az Apple legmagasabb elvárásait annak érdekében, hogy hihetetlen teljesítményt és jó akkumulátor élettartamot biztosítson, függetlenül az iPhone 6s készülék tárhely-kapacitásától, színétől vagy típusától.
Az egyes gyártósori tesztek, amelyek a processzorokat folyamatos, komoly terheléssel dolgoztatják meg, mindaddig, míg az akkumulátor lemerül, nem képviselik a mindennapos, való élet beli használatot, mivel a való élettel szemben valószerűtlenül hosszú időt töltenek azzal, hogy a processzort a legnagyobb teljesítményen pörgetik. Így ez egy félrevezető módja a valós élet adta akkumulátor-használati értékek mérésének. A mi tesztjeink és a vásárlók adatai mutatják meg az iPhone 6s és az iPhone 6s Plus valódi akkumulátor-használati értékeit, ráadásul még a különböző egyéb komponensek adta különbségeket is figyelembe veszik, és ezek csak 2-3%-ban térnek el egymástól.
Ezt a 2-3%-os eltérést az Ars Technica is tapasztalta, és ők az alábbi táblázatot rakták ki:
Jól látszik, hogy teljesen átlagos használat mellett egyáltalán nincs észrevehető különbség. A Geekbench-nél viszont észrevehető a különbség, ami annak tudható be, hogy a processzorokat folyamatosan “pörgeti” 60%-osan, ezért a “kisebb” processzor mégis többet fogyaszt. Természetesen ilyen a valós használat során szinte sosem fordul elő. Mert nem csak a Samsung vagy a TSMC processzor használjuk, hanem a kijelzőt, a GPU-t, a memóriát a háttértárat és így tovább… A Geekbench pedig kizárólag a processzort terhelte, ezért lehetett ekkora különbséget észrevenni. Akit érdekelnek további technikai információk, kattintsanak ide a cikkhez.
KZ nevű olvasónk készített egy saját tesztet, amin ugyanez a fenti statisztika látható, csak videó formában. Köszönjük neki:
19 Comments
“admin” szeretné eladni a Samsungos 6s-ét, de már mindenki TSMC-st keres (én is), muszáj volt írni (még)egy mosdatós cikket 😀
cikkből kihagytad hogy jobban is melegszik a Samsungos.
https://www.youtube.com/watch?v=0bAeJ5fJ1M0
Chipgate nincs, villogás van 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=fK40AcTY01A
Sejthető volt csak egy nem tiszta továbbra sem ! Mi az oka, hogy a Samsung 60%os terhelés mellett ha nem megy a kijelző stb. akkor ilyen mértékű eltérést mutat ? Nem lehet, hogy valami a Geekbenchnel hibás ? Vagy olyan nincs, hogy a Samsung 60%on nagyobb teljesítményt ad le ?
@echo419: ?
Nekem van egy eladó 6s 64gb tsmc 1500€ ha valakit erdekel ha már valakinek tutira ezkell fizesse is meg
@diario: kereslet kínálat 🙂
chipgét, vagy nem … a felhasználók 99% nem fog tudni különbséget tenni a két proci között … az Intel asztali PC chip-jeinél sokkal nagyobb botrányok voltak … itt meg olyan %-os különbségekről beszélünk, amit egy átlagfelhasználó soha észre sem fog venni, mert már most sokkal gyorsabb a telefonja, mint amire valaha szüksége lesz 🙂
Tehát az ismerték el, hogy ha telefonálsz, neten böngészés valamit, kicsit FB-zol, akkor igaz az amit az apple állít. Ez idáig rendben van.
És akkor az AppStore-ban, az a sok millió app az kuka, ne használjuk. Vagy aki megvesz egy játékot és játszik vele, vagy a videóit reszelgeti, az extrém felhasználó. Ő nem az átlagos user? Majdnem hasonló idő alatt merül le a telefon a procit erőssebben igénybevevő app használatakor, mint a geekbench teszt alatt. A játékos fórumokon kb. 40-60 perc különbséget írnak. (Az tény, hogy nem labor körülmények között)
Ugyan ebben a cikkben amit itt beraktatok, az is szerepel, de itt nem láttam, hogy nem csak az applenek adnak igazat, hanem azoknak is akik olyan appokat használnak ami eszi a procit, mert ott ha nem is 28%-al, de jóval az apple által kommunikált felett lesz az eltérés! Magyarul, azt mondták, mindkét fél igazat állít!!!
Bocs a nyelvtani hibákért és a hülye fogalmazásért, indulatból írtam 🙂
@NYPD: Azért meg nézhetted volna a videót ahol jól látható , hogy se FIFA se NFS alatt nincs semmilyen eltérés !!!! Semmi! Vagyis nem nem kell kukázni az appokat! Olyan mintha a Samsung csak akkor teljesítene ugyanolyan jól mint a TSMC amikor minden komponens megy , pedig ugye egy NFS azért tekeri a SOCot! De mondok még valamit : 4k videó exportálásnál sincs eltérés a két SOC között pedig ugye ott tuti, hogy a proci teker ! Vagyis jól láthatóan valamilyen fura anomália okozza a Geekbench tesztben mért eltérést , innentől szerintem nem is tekinthető relevánsnak !
Azt meg hagyjuk már ,hogy a topicban Géza meg Béla mit irt mert olyan sok minden lehet eltérő ( fenyerő, wi-fi vagy LTE , hálózat minősége stb) , hogy nem hogy labor tesztnek de tesztnek se nevezném !
@Uri Tamás: Elnézést kérek akitől loptam. Itt egy idézet az eredeti cikkből magyarra fordítva:
”Mindenféleképp vannak olyan helyzetek, ahol a TSMC telefon tovább fogja bírni, mint a Samsung telefon, de ez nem egy általános probléma. Egy olyan Samsung csip, ami többségében pihen vagy csak moderált CPU és GPU igénybevételnek van kitéve, közel úgy fog teljesíteni, mint a TSMC csipje. Az olyan CPU-intenzív feladatok, amik során a Samsung csip elvérez, nem igazán gyakoriak az okostelefonoknál. A legtöbb esetben az iPhone 6s akkumulátor-üzemideje hasonló lesz, a benne rejlő csiptől függetlenül.”
Amivel játék én játszottam, olyan szinten terheli a procit, hogy i5 alatt el sem indult. El hiszem, hogy nagyon sok játéknál és egyébb appnál úgy van ahogy te mondod, cserébe hidd el nekem, hogy van olyan amelyiknél, meg van 10-15% különbség a akku időben.
Ha 4k export alatt nincs különbség ami valószínű 100%on hajtja a procit akkor ott sem lesz. Hidd el te is.
@Uri Tamás: Elhiszem, és csodálkozom is rajta. Minden esetre a placebóhatást nehéz lesz kiküszöbölni, aki megnézte a teszteket. Aki nem, az boldog 🙂
@admin: szeretnéd eladni a samsung chippel szerelt iphone 6s készüléked, tudod amivel telefonálni szoktak, tudod olyan lapos az alakja. mert mindenki a tsmc chippel szereltet keresi. és ezért írtál egy ilyen cikket. érted már? sok sikert az eladásához.
@aggressor: Te hülye vagy.
@NYPD: Én is csodálkoztam rajta, főleg mert több olyan tesztet is láttam ahol 4k videó felvétel közben már különbséget mutatott, exportálásnál mégnagyobb különbséget. Szerintem pont az a specifikus százalékú kihasználtság nem fekszik a Samsung processzornak amit a Geekbench teszt használ feltéve, hogy az egész teszt során egy bizonyos szinten pörgeti. Másra nem tudok gondolni mert semmi mással nem bírtam produkálni még 1%-os eltérést sem.
@NYPD: Mivel játszol, ami i5-ön el sem indul?
@HSA: i6-on a Fallout Sheltert felvittem a max 200 főre, és megépült a 3 bunkerváros maxra. i6 is kevesebb mint 3 óra alatt lemerült ennél a játéknál ezen a szinten. i5-re átmásolva, először 3-4 perc betöltéssel elindult, de másodjára már csak próbálkozott, nem bírt elindulni, csak ment folyamatosan a betöltést jelző fogaskerék. A telefonon meg tojást lehetne sütni. És azóta se indul rajta, csak nekikezd, de felállni nem tud a game.
@aggressor, nem az a baj hogy hülye vagy, hanem az, hogy kérkedsz vele.