Június 24-én, vasárnap este, magyar idő szerint hétfő hajnalban véget ér a második évadja az utóbbi évek legjobb sorozatának, a Westworldnek. Ennek apropójából az HBO egy mobiljátékkal is készült a rajongóknak, amelyben kipróbálhatjuk, milyen lehet a Delos-nál dolgozni és a park életét irányítani. Hosszas tesztelés és áprilisi indulás után most végre tényleg mindenki számára elérhetővé vált a játék.
Az 2016-os, eseménydús első évadot követően sokként jött a hír, hogy a következő évad nem egy évvel később, 2017-ben fog elstartolni, hanem csak majd valamikor 2018 nyara környékén. Szomorúan tudomásul vettük a hírt, és végül valahogy mégiscsak eltelt ez az idő, sőt, már a második évadon is majdnem túl vagyunk és ez a játék lehet pont tökéletes lesz arra, hogy kibírjuk a harmadik évadig, ami a hírek szerint csak 2020-ban fog érkezni.
Néhány hete már nyomkodom az iPademen a Westworld játékot (néhány országban már elérhető volt early access formájában), hogy ne csak néhány órás tapasztalat után írjam meg a cikket róla. A játék lényegében egy park szimulátor, ahogy a sorozatban is látjuk. Sweetwaterben kezdődik játékunk, és ahogyan a sorozatban is van, a vendégek először ide érkeznek vonattal. Eleinte elég kietlen minden, hiszen szinte semmilyen épület nem áll még, így a vendégeknek nincs nagy szórakozási lehetősége, de persze a Mariposa szalon már várja a kártyázni, inni vagy épp kurtizán élményekre vágyó vendégeket. A játék célja, hogy elégedettek legyen a vendégek, elérjék vágyaikat, a hozzájuk legjobban illő házigazdával (host) kerüljenek össze.
A játéktér horizontálisan két részre van osztva. Felül történik az élet, itt vannak a vendégek és a házigazdák, míg a föld alatt a Delos különböző létesítményei kaptak helyet, középen az Irányító teremmel. A két rész funkciója teljesen különböző, mert míg fent azért építkezünk és fejlesztünk, hogy a vendégeink egyre több dolgot csinálhassanak és egyre elégedettebbek legyenek, addig az alsó szint az irányításról, a házigazdák gyártásáról, fejlesztéséről, javításáról és diagnosztikájukról szól. A játék során szerzett tapasztalati pontok segítségével fejleszthetőek az egyes részlegek és az Irányító központ fejlesztésével újabb területek és megépíthető laborok és épületek válnak elérhetővé.
Miután eléggé elindítottuk az életet Sweetwater városkájában, megnyílik az Abernathy Ranch is, amiről a sorozatból már tudjuk, hogy elég durva történések helyszíne, ahova már más tulajdonságokkal és képességekkel bíró házigazdákat kell gyártanunk, mert a vendégeink igényei is mások. Amikor én sokat játszottam a Westworlddel, akkor még csak ez a két helyszín volt elérhető, de egy nem régi frissítésben Las Mudas, Pariah és Escalante városkája is megjelent, aminek ugyebár a sorozatban elég sok szerepe van és a homok maga alá is temette. A játékban eleinte nincs akkora szerepe a narratívának, de ahogy mindenünk egyre fejlődik, egyre jobban kinyílik ennek a lehetősége is, bár azt senki se várja, hogy sorozat-szintű történetet kapunk, de felüdülés a sok kocsmai légyott és bankrablás után már mással is foglalkozni.
Ahogy a sorozatban, itt a játékban is tönkremehetnek a házigazdák, megölhetik őket és bármiféle szoftveres gondjuk akadhat. Ezeket meg kell oldani, mert vagy munkaképtelenné válnak, vagy pedig veszélyeztetik a vendégek épségét és parkélményét. Nem lehet viszont végtelen számú robotunk, ezért sokszor a gyengébb képességűeket be kell zúznunk és jobbakba beépíteni a jó részeiket. Elég jó statisztikákat és vizuális jelzéseket kapunk arról, hogy melyik házigazda miben erős, melyik vendéggel hogyan sikerülne az interakciója, és ha ezeket figyeljük, fejlesztjük, akkor jól fogunk kijönni.
Sajnos ez a játék is a freemium modellbe tartozik, aminél már megszokhattuk, hogy vagy vársz vagy fizetsz, de szerencsére nincs semmi olyan benne, ami türelemmel ne lenne megszerezhető. Számomra eleinte nagyon lassú volt a játék, annyi mindenre kellett várni, aztán mikor már bőven voltak épületeim, helyszíneim és házigazdáim, akkor már egy-egy kör megtétele után újra volt teendőm, bár azért néhány ilyen után minden telítődik és elfogynak a komolyabb teendők és akkor kell bezárni a játékot. Értesítéseket is kapunk (ha engedélyezzük), ezért semmi lényegesről nem maradunk le, ha épp nem nyomkodjuk a telefonunk egész nap és abból sincs nagyjából semmi baj, ha pár napig nem tudunk ránézni a játékra.
Összességében jó kis játék lett azok számára, akik fogékonyak az ilyen szimulációs játékokra, de számomra elég hamar lapossá, unalmassá vált. Remélem, a sorozat viszont legalább hozza az első évad minőségét, vagy akár még túl is szárnyalja azt.
[appstore id=”1243267017″]
No comment yet, add your voice below!