Milyen állapotú az iPhone, iPad vagy iPod touch akkumulátora?

Ez a cikk legalább 1 éve frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Mivel már két éves a 3GS telefonom, ezért kíváncsi voltam, vajon az akkumulátor milyen állapotban van, kell-e cserélni. Tűvé tettem az App Store-t, de az ott található programok mind egy kaptafára készültek: megmondják, hogy az aktuális töltöttségi szinten mennyi ideig lehet 3G-n vagy 2G-n használni, mennyit lehet zenét hallgatni, videózni, stb. De nekem nem ez kellett.

Vajon hány töltési ciklusnál tart az akksi?

Végül a Cydiában találtam két alkalmazást. Az egyik az ingyenes BatteryInfo Lite. Ez egy egyszerű program, az indítás után kiírja az akkumulátor aktuális jellemzőt. Mint a képen is látható, az én akksim 550 teljes töltési ciklus után 83%-os állapotban van. (Teljes töltési ciklus alatt a 0%-ról 100%-ra való töltést kell érteni, lásd még itt.)

Az Apple (óvatos) megállapítása szerint egy akkumulátor 400 feltöltés után ér el a 80%-ot, tehát az enyém elég jól bírja még, igaz vigyáztam is rá. (A rendkívüli merülésről Jadeye kolléga írt egy remek cikket.)

A másik alkalmazás az 1.99 dollárba kerülő BatteryDetective, mely részletesebb infót ad az akkumulátorról. A Battery Info menüpontban ugyanazok az adatok találhatóak, mint a BatteryInfoLite-nál, de az Application Analysis pontban megmérhetjük, hogy egy adott alkalmazás használata mennyire eszi az akksit. Én a Real Racing 2-vel teszteltem a programot. A képen is látható, hogy kedvenc autós játékom 226 mA-t fogyaszt óránként, tehát valamivel több, mint négy órát tudnék vele játszani a teljes lemerülésig. Végül Manual Mode-ban a különböző állítható kapcsolókhoz tartozó fogyasztást mérhetjük le (3G, wifi, bluetooth, stb).

Ezek az információk bőven kielégítik az igényeimet. Ugyan a telóm még kibír egy napot, de már kezdek gyűjteni egy új akksira. 🙂 Akik régóta használnak egy készüléket, kérem hozzászólásukban osszák meg ezirányú tapasztalatukat másokkal!

Ezek még érdekelhetnek:


  1. nekem már nagyon hulladék az akkumlátor. 1 napot bír ki max, ha ki van kapcsolva a net akkor másfél. újkorában még 4-5 napot is ment ha kíméltem. néha már földhözvágnám.. esetleg van valakinek tapasztalata új akkumlátor vásárlással kapcsolatban? milyet hol mennyiért érdemes venni? érdemes egyáltalán?

  2. @m.beka: Abszolút érdemes és nem is túl drága, kb 5 ropiból sztem meg kell, h legyen, de ezt csak hasra ütve mondom. Én anno a 3Gm aksiját cseréltettem ki úgy 1éve, de csak akkor, amikor már egy nagyobb energiaigényű program elindításakor is kikapcsolt 🙂
    utána, mintha zsír új lett volna, még most is bírja 1napig simán

  3. van egy 3 eves 3g-m ujonan vasaroltam,rendkivul vigyaztam ra,uj koraban sem ment el tobbet mint 2 nap,igaz a wifin kivul minden mas folyamatosan bevolt kapcsolva rajta,es rendesen hasznalva volt,3 honapja koltoztem ki skociaba,elote mar tapasztaltam hogy csak 1,5 napot megy el viszont miota itt vagyok szinte nincs is hasznalva(hisz beszereztem egy 4s-t) igy 4-5 naponta toltom 😀

  4. u.i: állandó 3G hálózaton van, az ominózus 5.0.1 fut még mindig rajta és elég sokat nyüstölve. de azért a 28%-ot egy kicsit erősnek tartom egy még-egy-éves-sincs telefontól..

  5. Chopiniana

    A százalékos kijelzés csak teljesen feltöltött akksi esetében ad valós eredményt.
    Ha nincs 100%-ra feltöltve, akkor MaxCapacity/DesignCapacity*100

  6. na várjunk. mi is ez a battery charge? most megkavarodtam. ez nem az akkumulátor éppen aktuális töltöttségi szintjét mutatja véletlenül? ugyanis nekem a szemem láttára ment le most egy százalékot. beszélek angolul, de a cikkből az jött le, hogy ez a akksi mindenkori állapotára utal ez a szám.
    (bocsika, a háromszori postolásért, de az ujjam fürgébb, mint az agyam..)

  7. Vége a restore-nak és az akksi állapotának megismerésén kívül még egy hasznos dolog is történt. Back up visszaállítást követően a Others mérete csökkent 300 MB-tal.

    @Chopiniana:
    Milyen gyakorisággal és átlagosan hány százalékos állapotban szoktad tölteni a telefont?

  8. @vycman:
    Érdemes havonta legalább egyszer 100%-ról kikapcsolásig meríteni és utána újra teljesen feltölteni.
    Ha mindig csak rátöltesz, akkor gyorsabban csökken a kapacitása.

  9. hát eléggé szégyen…

    Iphone 4S – Cyclecount 87, és így 89,5%-os az aksi
    Bár 4S-ek közül a lehető legöregebb,

    De az agyonmustrált 3G-m aksija sokkal kevesebbet vesztett az élet tartamából : /

  10. @penge666: Néha nálam is kilép a BatteryInfo Lite azonnal, néha fut addig, hogy nyugodtan átnézhessem, indítsd többször újra.

    Sajnos nem tűnik fullosnak iPod touch-on (nálam 4G, 5.0.1 untethered jb), talán a készüléket sem kedveli, azért lépeget ki, de nekem nullát mutat a CycleCount is, amire kíváncsi lettem volna. A BatteryDetective, illetve még egy talált cucc (talán Battery Logger Pro) pedig csak iPhone-nal és iPaddel kompatibilis.

    Másnál is hasonlók a touch tapasztalatok, vagy talált valaki ott is jól működő alternatívát?

  11. nem tudom ti mit irtok de a Battery Charge:az az akku jelenlegi töltöttségét jelenti.De bocs hogy bele vau,csak hülyeséget irtok.

  12. @jeh277: az állításod ott hibádzik, hogy az akku töltöttsége a képen 100%. a battery charge kifejezés valóban azt jelentené, amit írsz, de a mellette található érték viszont nem.

    ha megnézed, a max capacity 1001mAh, a design capacity 1200mAh, vagyis a “battery charge” melletti érték az eredeti kapacitáshoz viszonyított százalékos értéke az akku jelenlegi maximális kapacitásának, ez esetünkben tehát (1001/1200)*100=83,42%, kerekítve.

  13. @funditno:
    For proper maintenance of a lithium-based battery, it’s important to keep the electrons in it moving occasionally. Be sure to go through at least one charge cycle per month (charging the battery to 100% and then completely running it down). – http://www.apple.com/batteries/iphone.html

    Ez egyszerű kémia – tapasztalattal alátámasztva.

    Persze nem gáz, hogy rosszul tudod, mert kb mindenki máshogy mondja és benned pont ez maradt meg.

  14. @Jadeye: akkor lehet a telom hülye nem?mert ha feltöltöm erdekes modon 100%-on van.meg az aktuális kapacitás is a tervezett mellett van majdnem 1420 mAh.most ugye az elsö és a harmadik pontrol beszélünk.használj googlet és olvass utánna mielött másokat megtévesztesz.

  15. @jeh277:
    Ahogy nézem a Battery Charge a Current Capacity és a Design Catacity arányát jelzi százalékban, tehát az akksi jelenlegi töltöttségét az eredeti kapacitáshoz mérve. Amennyiben az akksi 100%-ra van töltve, akkor a Battery Charge értéke megegyezik az akksi állapotával.

    De az általános képlet az akksi állapotára (ahogy fentebb is írtam): MaxCapacity/DesignCapacity*100

  16. @jeh277: én tévesztek meg? nem én írtam a cikket, hanem jimny, aki ráadásul semmi megtévesztőt nem írt benne.

    “most ugye az elsö és a harmadik pontrol beszélünk”
    az első pont a Temperature, a harmadik a MaxCapacity.

    “akkor lehet a telom hülye nem?”
    lehet. a kijelzés nem minden esetben pontos, néha restore szükséges, és pár teljes töltési ciklus, hogy nagyrészt pontos legyen.

    “mert ha feltöltöm erdekes modon 100%-on van”
    az aktuális töltösségi értéknek lehet, hogy 100%-ot ír ki a készülék saját kijelzése, de az a MaxCapacity 100%-a, és nem a DesignCapacity-é (kivétel akkor, ha a MaxCapacity=DesignCapacity, a MaxCapacity viszont az akku használódásával folyamatosan csökken). temérdek, a készülék saját kijelzése alapján 100%-ra töltött, épp töltőn lévő készülék esetén van olyan, hogy noha az az aktuális kapacitás valóban 100%-a, az már régen nem egyezik meg a tervezett kapacitással. de nézz utána. nem biztos, hogy a másik a hülye, én sem állítottam ilyet, mindössze leírtam, hogy hol hibádzik az állításod, és hogy a battery charge értéke miből jön össze.

  17. Jadeye@Jadeye: Nekem sem jön ki a képleted. Nálam a designed capacity: 1430, a max/current: 1250 és 87.41%. Ez 114%-ot adna 🙂 Ez a progi viszont arra jó, hogy százalékosan megmutatja, mennyit kell még rátölteni az iOS 100%-os kijelzésére. Amit eddig használtam, csak jelezte, hogy még tölt, így számmal sokkal jobb 🙂 Amúgy gondoltam, hogy nem keveset tölt a 100% után, mert minimum 40 percet szokott még lenni, de a 20% kicsit meglepett. Sok.

  18. én nem írtam képletet. de amúgy:
    (maxcapacity/designcapacity)*100 –> 1250/1430=0,8741 –> 0,8741*100=87,41%

    amit te számoltál: 1430/1250=1,114 (114%), ami persze, hogy nem jó, mert hibás a számítás, te azt számoltad ki, hogy az 1430 hány százaléka lenne az 1250-nek, de ugye épp fordítva érdekelne minket, mert az 1430 az alap, és az 1250 a jelenlegi, csökkent érték.

  19. CurrentCapacity: Az aktuális töltöttségi szint
    MaxCapacity: Az akksi jelenlegi maximum kapacitása
    DesignCapacity: Az akksi eredeti kapacitása
    Battery Charge: Jelenlegi töltöttségi szint százalékban az akksi eredeti kapacitásához képest

    Gyárból kijövő akksinál a MaxCapacity és a DesignCapacity megegyezik. Ahogy romlik az akksi állapota, úgy egyre kisebb lesz az akksi maximum kapacitása (MaxCapacity).
    Így a jelenlegi maxumim kapacitás (MaxCapacity) és az eredeti kapacitás (DesignCapacity) arányából ki lehet számolni a fenti képlettel az akksi jelenlegi állapotát.

    Remélem így már mindenkinek érthető.

  20. @pentium4: Örülök, akkor nem az enyém a legszarabb. 77.11% és 274. Egyébként a BatteryDoctor 90%-os töltöttségnél 14 óra időt mutat, ami igaz is, mert nagyon gyorsan merül. Lehet ez ellen valamit tenni, vagy érdemes inkább akkut cserélni? Az i-doki-nál egyébként 8 ezerért cserélik, egy új aku pedig 3 körül van, ahogy láttam.

  21. @Chupacabra: Nem az iPod touch miatt van.Ha lefut iPhone-on akkor lefut iPod touchon.Az ilyen programok kilépnek maguktól letöltés után című problémák azok inkább kompatibilitási hibák.Lehet,hogy a program nincs tesztelve iOS 5-ön és ezért nem várt bugok várhatóak.Amúgy a kommented az “indítsd többször újra” című részéhez még annyit hozzá fűznék annyit,hogy érdemes multitask-ból is rendszeresen törölgetni a programokat.

  22. nekem a battery info lite maxcapacityne 1155mAh-t ir,
    design capacity 1200mAh. 519 ciklus voltage 3797mV bootvoltage 3792mV…

    ez mit jelent? most 50%ot ir ki az oprendszer a battery charge meg 46,83%ot….

    3gs…2eves.

  23. @fazr600: Már fel is tettem, csak a repo írta, hogy nem vásárolhatom meg, mert ez az ios verzió nem támogatott. xSellize-ről felment.
    3gs 2év 4hónap
    max: 1190mah
    design: 1200mah
    kb ~99%osra számoltam

    játszom vele meg netezek, 1-2 naponta töltöm

  24. 3GS régi boot(nem emlékszem mikori, de első közül való). A gyári aksit kb fél-egy éve kidobtam belőle, mert totál elhalálozott. Azóta több mint 400 ciklus volt és a kapacitása 1121mAh(összességében szerintem simán 1000 ciklus felett járhatok). Nem is rossz egy kínai aksitól, ugyanis ócó kínait vettem bele, volt vagy 1500Ft is postával… 😀

  25. @m.beka:
    Hello,

    én most cseréltem ki a barátnőm akksiát (régebben enyém volt), 3éves 3G, egy napot se bírt már.. 4500 ft kb, és volt hozzá szerelő szett is, youtube meg tele van videokkal ezzel kapcsolatban. A legnagyobb szívás nálam nem a szétszedéssel volt, hanem magát az akkumlátort nehezen tudtam felszedni, mivel ragasztó csík van a hátulján.

  26. Üdv!

    kiprószáltam én is. eléggé érdekes lett az eredmény. 🙂 1150 mindhárom érték.
    egyébként 4,5 éves 3G -ről van szó. 2-3 napot bír ki egy feltöltéssel, pedig aztán rendesen van használva… 🙂

  27. Üdv! Az akksicserével kapcsolatban régen hallottam olyan híreket, hogy ha szétszedik a telefont akkor nem lehet rendesen összerakni mert a kamerával történhet valami és rizikós…
    Ennyit hallottam, de nem foglalkoztam vele, mert nem terveztem cserét (ahogy most sem, csak érdekel). Van ebben valami, vagy hülyeség??

    Az én 3GS-em holnapután lesz 2 éves és 93%-os a Batt Charge 100%-os töltöttségnél amin én is nagyon meglepődtem, egyébként 329 ciklusnál jár.

  28. @vodex: a szervizünk problémamentesen meg tudja csinálni. persze ha valaki gyakorlatlan, és még sosem csinált ilyesmit, akkor nem ajánljuk, hogy maga nekiálljon. egyszóval igazából hülyeség, ha odafigyel az ember -mint bármi más érzékeny eszköz esetén-, akkor ebben az esetben nem történhet semmi ilyesmi. aki ezt írta, az nem igazán ért hozzá.

  29. Letöltöttem a BatteryInfoLite-ot. Az normális, ha nekem folyamatosan megy lejjebb százalékban a “Battery Charge”-om? Miután letöltöttem ezt a programot és megnéztem pontosan 75%-on volt, azóta csak megy lejjebb. Most éppen 73,94%-nál tart. Normális ez? Egyébként egy kb 6-7 hónapos iPhone 4 készülékről van szó… Légyszíves mihamarabb válaszoljatok.

    Előre is köszönöm

  30. Rájöttem, közben, mi lehet a baj, bocsi, én voltam a hülye. Nem 100%-os töltöttségi szintnél néztem meg az akksi állapotát, hanem 78%-on -.-
    Még egyszer bocsi a hülye kérdésért, így nem csoda, hogy csak ennyit mutat…

  31. @m.beka: technikailag megoldható, de hozott anyagból nem szívesen dolgozunk, illetve nem tudunk rá semmi garanciát sem vállalni. írj vagy a blog címére, vagy közvetlenül a szervizünk címére, aztán a hardveres kolléga mond rá egy árat.

  32. 90.56% és 27 amit kicsit keveslek..de i4s-nek siralmas az akksija sajnos. Hasznaljatok tolteshez Battery Doktort. (AppStore)

  33. Sziasztok, egy kérdéssel fordulok hozzátok. Egy 4-es iphonom van, eddig minden éjszaka töltöttem, reggel levettem a töltőről, estig lemerült kb. 25-30 % ra. Rengeteget használom, telefon, sms, email, web. Amikor szabadságon vagyok akkor elmegy 2 napot is. Tegnap reggel levettem a töltőröl és kb 6 óra múlva, normál használat mellett csontra merült. Ma reggel iszonyat forró volt amikor kihúztam, és bár 100%ot mutatott, kb. 4 óra múlva kevés használat mellett is 3%-ra merült. Szerintetek mi lehet a gond? Ezt a programot amivel tesztet lehet csinálni honnan tudom leszedni? nem vagyok egy telefonguru, tehát ha van valakinek türelme mezei szinten elmondani akkor megköszönöm.

Írd le a véleményedet! (Moderációs elveinket ide kattintva olvashatod.)

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!