fbpx Skip to content

Nem először írunk itt az oldalon a MATE BIKE elektromos bringákról, közel 1 éve kipróbáltuk már őket egy túra során, de kíváncsi voltam, hogy mégis mennyire integrálható a hétköznapokba egy elektromos bringa és mennyire kényelmes a használata hosszútávon.

A MATE BIKE-ról pár szóban összefoglalva azt kell tudni, hogy egy brutálisan erős elektromos bringát kapunk egyedi megjelenéssel, világhírű dán designnal. Ezt szó szerint kell érteni és ezért is szerettem bele a márkába. Ez látható is a fenti képen, hogy egy robosztus, egyben jól használható bringa, ami több szempontból megnyert engem. Vágjunk is bele, hogy miért érdemes a MATE BIKE X-et választani, ha azon gondolkozunk, hogy megajándékoznánk magunkat egy kis élménnyel!

Miben más a MATE BIKE az átlagos elektromos bringákkal szemben?

Volt már néhány elektromos bringa alattam. Nem sok, de azért már megfordult pár. Sajnálatos módon a sima bringákat egészségügyi okok miatt (értsd tüdőembólia) nem tudom hajtani. Illetve tudom, de olyan magas lesz tőle a pulzusom, hogy kifáradok és egyszerűen nem élvezem. Ezzel szemben az elektromos bringa számomra egyfajta edzést is jelent és persze élményt. Utóbbi talán a legfontosabb, hogy élményként kezeljük ezeket a bringákat és a MATE BIKE X pont ezt a fajta élményt adja meg.

Ha jellemeznem kellene, hogy egy átlagos elektromos bringa mennyire segít rá egy skálán és hol áll vele szemben a MATE, akkor így írnám le: az átlagos elektromos bringa 25km/h-ig segít rá. Ezt ugye be lehet állítani, hogy akkor 1-2-3-ason segítsen rá, mennyire legyen könnyű hajtani. Minden esetben hajtani kell valamennyire, de a 3-as rásegítés körülbelül 50%-os segítséget jelent.

Ezzel szemben a MATE BIKE-nál ezt 10-ig lehet felhúzni, tehát jóformán a bringa teker helyettünk, mintha sétálnánk. Ami elektromos motor alattunk van, az valami elképesztő, mert bármilyen emelkedőn képes felvinni, én egyszerűen nem találtam olyan emelkedőt, ahol megállt vagy pedig erőlködnöm kellett volna. Ez mondjuk nem csoda, hiszen 750W-os motorja van, egy átlagos elektromos biciklinél ez csak 250W. Emiatt a MATE BIKE szinte tökéletes társa lehet olyanoknak, akik soha sem bringáztak, nem akarnak leizzadni, vagy valamilyen egészségügyi ok miatt nem tudnak bringázni és úgy összességében élvezni szeretnék ezt a sportágat, mint én.

Ezen felül természetesen ott van a megjelenés. Már csak azzal, hogy kimozdulok vele, felkeltem az érdeklődést a környezetemben és szinte mindenhol beszélgetésbe keveredek a bringa miatt, amiből mindig az jön le, hogy “Húha, ez nem semmi!”. Általában ha ki is próbálják az emberek, akkor azt mondják, hogy ilyennel még nem találkoztak. Sokszor vicces szokott az is lenni, hogy ezekkel a gumikkal simán tudok közlekedni olyan utakon is, ami nem az átlagos, tehát terepen, füvön, vagy akár hegyen is. Ezekkel a nagy és merész abroncsokkal a járatlan utakat is bátran választhatjuk, nem kell kompromisszumokat kötnünk.

Mecsek ?

A MATE BIKE X-ben az egyik legjobb dolog, hogy szállítható bringáról beszélünk. Lehajtható a kormány és összecsukható maga a bringa is, ezek után szinte bármilyen, közepes méretű autóba befér, és még többen is utazhatunk mellette. Így sikerült levinnem Pécsre is, mikor lent voltam pár napot július végén. A cél az volt, hogy picit körbejárjam a Mecseket, lenézzek Orfűre, ezzel közlekedjek általánosságban véve.

(Jól látszik, hogy az emelkedőkhöz képest nem volt magasabb a pulzusom 137-nél, ez azt jelenti, hogy a rásegítés kifejezetten jól működött, és nem szakadtam meg a hegymenetben.)

Kővágószőlősön szállásoltam el magam, így végeredményben Pécstől alapból 10km-re voltam, tehát a bejutás is már bringával történt, de inkább maga az erdő az, ami érdekes, ami a falu mögött van. Mivel a Mecsek egy hegység, így könnyen lehet több 100 métert emelkedni, és ehhez olyan elektromos bringára is szükségünk van, ami ezt bírja. Természetesen ez is egyfajta teszt volt a MATE BIKE számára, hogy mennyire bírja tényleg a terepet, ha már ennyire robosztus a kinézet és hatalmas kerekekkel rendelkezik.

Első körben csak egy kis részét akartam átszelni a Mecseknek, ami egy közel 15-20km-s túrát jelent emelkedőkkel lejtőkkel, különlegesebb szakaszokkal, például aszfalt nélküli részekkel. Ehhez a régi bánya útvonalakat használtam és tettem egy kört egy forrás felé, majd vissza kerülővel jöttem a sima úton.

A MATE BIKE simán bírta a terepet, és a 40-50km-es túrát hegymenettel lazán végig kerekeztem anélkül, hogy elfáradtam volna. Jó, egy picit kényelmetlen volt az ülés már hazafelé ??‍♂️, de hát ez legyen a legnagyobb gondunk. Egyszer sem volt probléma, a bringa végül 20%-on ért haza, de ugye ez végig komoly emelkedőket jelentett. Egy töltéssel egyébként a 14Ah-s 80km-t, a 17Ah-s 120km-t is kibírhat terepviszonytól függően.

(Ezért is szeretem a MATE BIKE-ot, mert még egy ilyen túra után is marad benne tartalék, pedig hegymenetről beszélünk.)

Összességében ez volt az első, mecseki bringás túra élményem és imádtam minden percét. Ezért is szoktam mondani, hogy ha elektromos bringát vásárolunk, akkor ne csak az árát nézzük, mert bizony ezek nem olcsóak, hanem azt tartsuk szem előtt, hogy milyen élményekben lehet részünk vele, és miben tud segítséget nyújtani számunkra. Fel is bátorodtam és nekiindultam egy Orfű távnak, ami önmagában már közel 40km volt oda-vissza.

Szerintem Magyarország egyik legszebb bringás útvonala a Mecsek – Orfű, végig aszfaltozott, gyönyörű, erdős útvonal, aminek a végén nyáron csobbanhatunk a tóban, de Orfű számos olyan érdekességet tartalmaz, ami miatt érdemes oda tekerni. Mondjuk úgy, maga az útvonal komoly emelkedőkben bővelkedik, sok-sok embert láttam tolni a bringát, ez tényleg nem könnyű, én biztos nem bírtam volna, egyszerűen számomra már a sima útszakasz is komoly megterhelést jelent. Ezzel a szemben az elektromos bringával könnyedén vettem az akadályt és kiélvezhettem az egész útvonalat.

Megkerültem a tavat, leálltam több emberrel is beszélgetni, ahogy azt már fentebb is említettem, végül pedig késő délután haza is tekertem. A végére a közel 50km-esre hízott távot simán vette a bringa, egyszer álltam meg tölteni, mert tényleg meredek útvonalon jöttem és biztosan haza akartam érni, de itt is látszik, hogy még maradt a bringában.

Szerintem sose funkcióját tekintve nézzük ezeket a bringákat, mert az áruk miatt csalóka lehet. A közel 1 millió Ft-os elektromos biciklik képesek már olyan terepeken is járni, mint a Mecsek, és olyan szép természetvédelmi helyekre elvinni, ahol nem hogy autó, de ugye motor sem megengedett.

Ebben sokan nem gondolnak bele, de egy elektromos bringa több szempontból is ideális. Egyrészt a fenti értékek, másrészt munkába járás, ami a mai időjárási viszonyok közepette egyre többször tehető meg bringával, arról nem beszélve, milyen benzin árak lesznek a jövőben, ami egyhamar nem is fog csökkenni. Aztán végül, de egyáltalán nem utolsó sorban az edzés. Bizony ezzel is lehet edzeni és erőnlétet növelni, ami nekem is sikerült és ez látszik is.

Lehet-e sportolásra használni?

Mindig ugyanazokkal a beállításokkal használom az elektromos bringát, bár manapság már eggyel visszább veszem a rásegítést. Ez azt jelenti, hogy 1-10-ig lévő skálán én mindig 6-os rásegítéssel használom. Ekkor volt átlagosan 140-150-es pulzusom, és ezt tudtam tartani 10-15km távon, ami önmagában nem rossz, elektromos rásegítés nélkül pedig nem ment volna, vagy pedig jóval magasabb pulzussal, amit meg én nem élveztem volna egyáltalán.

Szóval manapság már 115-120-as pulzus számmal bringázok, tehát lejjebb is vettem rásegítést, és mellette minden percét élveztem a biciklizésnek, és ez fent látszik is. Két hónap alatt rengetegszer mozdultam ki, sokszor a nagyobb távokat az okosotthon webshop miatt is bringával tettem meg, ez oda-vissza akár 30km volt Budapesten belül. Egyáltalán nem érzem kényszernek a bringázást, szeretem is, és azt gondolom, több szempontból is javított az életvitelemen, holott még csak 2 hónapja használom folyamatosan.

Kedvezményes vásárlás cégek számára

2022-ben a cégek számára adómentes az elektromos kerékpár juttatás a dolgozók részére, akár magáncélból is! Tehát extra juttatásként, munkába járáshoz, ingázáshoz, lóti-futi munkához, kikapcsolódásra, ideális ajándék a csapatnak, és nem mellesleg csökkenthetjük az autózásból vagy tömegközlekedésből fakadó stresszt is a munkavállaló számára. Ezt sok helyen tapasztaltam már, és minden ismerősöm, aki bringázik vagy rollerezik, pont a stressz elkerülése miatt teszi azt, hogy végre 10-20 percre kiszakad a világból és csak élvezi a suhanást. A MATE BIKE City elektromos kerékpár például belefér ebbe a támogatásba, így érdemes ezen is elgondolkozni. Ő egy igazán vagány városi kerékpár!

Konklúzió

Nagyon érdekelt, hogy hogyan tudok alkalmazkodni egy zöldebb, bringás életmódhoz, és számomra kifejezetten bevált. Nem csak munkához, hanem egyéb programokhoz is kiválóan tudom használni a MATE BIKE-ot. Az, hogy ilyen erős motor van benne és még hegymenettel is simán megteszek vele több 10km-t, egészen új szinte emelte azt, hogy kimozdulhassak a természetbe és az “én-időmet” tudjam kamatoztatni.

Azt gondolom, hogy a MATE BIKE azon elektromos kerékpárok közé tartozik, amikkel bátra útnak indulhatunk, mert tudjuk, hogy nem hagy cserben minket és megmássza velünk a hegycsúcsot is. A technikai adatokat és egyéb információkat megtaláljátok a MATE BIKE Magyarország hivatalos oldalán, és a bemutatótermükben természetesen személyesen is kipróbálhatjátok a bringát! Ajánlom!

Olvasd el a hozzászólásokat is

Népszerű hozzászólások

1. 750W, akkor ehhez már segédmotor kerékpáros vezetői engedély illetve felelősségbizosítás is kell, vagy nem?

2. Avatar for kchris kchris says:

lehet hogy öreg vagyok de nekem az összes ilyen bicajra a camping ugrik be :). szóval nekem dizájnban nincs nagyon fölül, főleg ezekkel bumfordi kerekekkel.

3. Ja, nem azért, csak érdekelt :slightly_smiling_face: Annyira nem vagyok tisztában otthoni szabályokkal.:slightly_smiling_face:

4. Pedig amúgy azok hasznosak, egyszer pont a kerekek miatt nem estem el, végül a padkára felvitt és emiatt nem estem előre. :slight_smile: Eddig csak tetszett hogy ilyen kerekei vannak. Amúgy elsőre hogy utáltam a design-t de aztán beláttam ennek így van értelme. 750W-nál kell.

5. Avatar for kchris kchris says:

ebben igazad van, praktikusnak biztosan praktikus. Egy ilyen helyzetem nekem is volt, majdnem eldőltem de felmenni nem akartam volna a padkára mert akkor biztosan elesek…