Aki kicsit is jártas a gaming világban, annak nem kell bemutatni a néhány éve megjelent Nintendo Switch-et, amely idén a világjárványnak köszönhetően még nagyobb népszerűségnek örvendett, mint az elmúlt években.
Idén Európában a 2018-as eredményekhez képest 30 százalékkal, 2017-hez képest pedig 40% százalékkal nőtt a Switch eladások száma.
De miért is írunk mi a Nintendo Switch-ről? A napokban Daeken, egy amerikai fejlesztő Twitteren tette közzé legújabb kísérletét, amelyben a Yuzu emulátor megfelelően módosított változatával egy Nintendo Switch-et próbált meg emulálni az új, M1 processzoros Mac-jén.
https://twitter.com/daeken/status/1340777743244509196?
Elsőként a Nintendo egyik leghíresebb címét, a Super Mario Odyssey játékát tesztelte.
A teszt nem sült el rosszul, de a módszer még messze nem tökéletes a MoltenVK technikai korlátai miatt. A játék betöltése után a Switch képe elsötétült. A probléma a MoltenVK keretrendszerrel van, amely a Vulkan grafikus API-t fordítja át futás közben az Apple saját Metal API-jára.
A játékkonzol emuláció mindig is meglehetősen trükkös kérdés volt, különös tekintettel arra, hogy a vállalatok nem igazán támogatják az ilyesfajta tevékenységeket.
https://twitter.com/daeken/status/1340802622547214338?
Ennek ellenére ez egy jó kezdetnek bizonyul, ráadásul még egy bizonyíték arra, hogy az új M1 processzor mire képes. Mivel a Nintendo Switch is egy ARM-alapú eszköz, akárcsak az M1 processzoros Mac-ek, ez jelentősen megkönnyítette a Yuzu emulátor M1-es Mac-en futó változatának a létrehozását. Mindez elméletben még akár az iOS-en is megvalósítható lehet – feltéve, ha az Apple elérhetővé teszi az új Hypervisor.framework-jét iOS-re is.
A fejlesztő a Super Mario Odyssey mellett a Nintendo másik nagysikerű címét, a The Legend of Zelda: Breath of the Wild-ot tesztelni tervezi, az általa létrehozott Yuzu fork pedig ide kattintva érhető el Githubon.
Te próbáltál már hasonló módon játszani Mac-en?
Szólj hozzá: Hozzászólok