Az Apple még tavaly az iPhone 11-gyel és 11 Pro-val bejelentette, hogy a telefonokba került egy új, pontosabb pozicionálást lehetővé tevő chip, az U1.
Ezt a chipet egészen idáig csak az AirDrop használta, de az iOS 14-től kezdődően a fejlesztők is készíthetnek már olyan alkalmazásokat, amik kihasználják az U1 képességeit.
A keretrendszer a „Nearby Interaction” (közeli interakció) névre hallgat és lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy alkalmazásuk észlelje, ha más, U1 chippel felszerelt iPhone is van a közelben.
Az Apple szerint ez több helyzetben is hasznos lehet, ők három példát hoztak fel:
- multifelhasználós kiterjesztett valóság élmény (demonstrációként több felhasználó kezébe virtuális vízzel töltött lufit tettek);
- taxi vagy telekocsi alkalmazásnál segíthet az utas felkutatásában;
- az egyik fél a telefonja mozgatásával képes lenne tartalmat mozgatni a másikén.
Az Apple felhívja a figyelmet arra, hogy a funkciót engedélyeznie kell a felhasználónak alkalmazás szinten, vagyis a fejlesztőknek fel kell készülnie arra, hogy esetleg nem kapnak jogosultságot az U1 chip használatára.
A keretrendszer jelenlegi implementációja csak akkor működik biztosan, ha mindkét iPhone álló helyzetben van, de ha az egyik vagy mindkettő fektetve van, vagy esetleg falak, emberek, állatok vagy egyéb tárgyak vannak köztük, jelentősen csökkenhet a pozicionálás pontossága.
Remélhetőleg a fejlesztők látnak fantáziát a Nearby Interaction keretrendszerben és a jövőben sok különféle izgalmas, többfelhasználós játékkal találkozhatunk.
[newsletter_signup_form id=16]
Szólj hozzá: Hozzászólok