Az Apple a WWDC során idén is díjazta a legszebb, legeredetibb alkalmazásokat, melyek az Apple Design Award díjban részesültek. A győztes alkalmazások listájáról már írtunk korábban, de most az egyik, a blogon még be nem mutatott játékról, a Blekről lesz szó.
Mindig nagy lelkesedéssel kezdek neki az új játékoknak és a Blek esetében ez különösképp igaz volt, hiszen már a képek alapján lehetett látni, hogy ez bizony nem egy szokványos játék lesz. Nagyon eredeti ötletre épül, nem egy újabb klón. A képernyőn két fajta pötty van, az egyik, amit el kell kerülni, és a másik, amit pedig be kell gyűjteni. Az elkerülendő pöttyök feketék (adott esetben van bennük egy-egy kisebb színes pont, de erről még később szót ejtek), a begyűjtendő pöttyök pedig színesek. Az ujjunk segítségével kell egy ismétlődő mozgásra képes vonalat rajzolni a képernyőn. Erre azért van szükség, mert a játék nem abból áll, hogy össze kell kötögetni simán a színes pontokat úgy, hogy a köztük lévő vonal ne érintsen fekete pöttyöt, hanem meg kell rajzolni egy útvonalat a pálya azon részén, ahol nincsenek színes pöttyök, hogy az ismétlődő mozgásával majd érintse a pálya másik részén a színes pöttyöket. Lehet kicsit nehéz így látatlanul megérteni, hogyan is működik a Blek, ezért nézzétek meg a bemutató videót.
A pályák egyre nehezebbek és trükkösebbek lesznek, én jelenleg a 42. pályán akadtam el, pedig tudom, hogyan kéne megcsinálni, de sajnos nem sikerül. Ahogyan fentebb említettem már, vannak olyan pöttyök, melyekben van egy másik – ezekből két fajta van, legalábbis ahol én tartok, az egyik olyan, hogy a pötty szélén van egy vagy több kis fehér pötty, amit a nagy pötty kilő, amikor a rajzolt vonal eléri és ezzel a fekete pöttyben található színes pöttyöt is eltünteti. Ez azért fontos, mert ha a vonal hozzáér egy fekete pöttyhöz, kezdhetjük újra a pályát, viszont a kilőtt kis pötty anélkül tudja elérni a fekete pöttyön belüli színes pöttyöt, hogy a pálya véget érne. Ezek a kilövős pöttyök nem egy esetben forognak is, és nem mindegy, hogy mikor lövik ki kis pöttyüket, így az is fontos, hogy a vonalunkat milyen sebeséggel rajzoljuk meg, mert ugyanolyan sebeséggel fog tovább haladni.
A vonal megrajzolásánál több dologra érdemes odafigyelni: ha azt szeretnénk, hogy vízszintesen magasságnövekedés vagy -csökkenés nélkül haladjon, akkor a vonal eleje és vége egy magasságban kell legyen, különben el fog mozdulni; a vonal kezdő- és végpontja ne legyen ugyanott, mert akkor egy helyben fogja örökké ismételni önmagát; a vonal rajzolási sebessége és pontossága is sok pálya teljesítéséhez kulcsfontosságú. Jelenleg 60 pálya van a Blekben, de ez bőven elégséges, hiszen egy-egy nehezebb darabbal hosszú időre is meggyűlhet a bajunk és sok időre le tud kötni. A játék sikeressége nem a szerencsén múlik, persze van, hogy csak mázliból sikerül egy-egy pálya, mégis sokkal inkább a logikára épít a Blek, hogy jöjjünk rá, mi lehet az az útvonal, ami teljesíteni tudja a pályát (több jó megoldás is van szinte minden pályán).
A Bleknek nincsenek nagy igényei, ugyanis elfut minden iOS 6-ot futtató készüléken. Tapasztalataim szerint iPaden sok pálya könnyebben teljesíthető, pedig nincsenek vastag ujjaim, de sok esetben az iPhone képernyőjének és az ujjam vastagságának köszönhetően nem látom pontosan, jó helyen húzom-e a vonalat. Ettől függetlenül iPhone-on is tökéletes és mindenkinek bátran tudom ajánlani, aki újszerű játékkal szeretne játszani, ráadásul most az eredeti ár töredékéért szerezhető be.
[appstore id=”742625884″]
Van egy ajándék promo kódunk a Blekhez. Figyeld a nap folyamán a facebook oldalunkat és akár tiéd is lehet ingyen ez a remek játék.
No comment yet, add your voice below!