Szerintem sokan emlékeztek még a klasszikus Breakout játékra, melynek különböző feldolgozásai a mai napig megtalálhatóak az App Store-ban. Viszont arra talán kevesebben emlékeztek, hogy ez volt az a játék, amit Steve Jobs-nak kellett volna megcsinálnia, de inkább lepasszolta Steve Wozniaknak és az érte járó összeg nagy részét eltitkolta Woz elől, illetve hogy a click wheel iPodokon volt volt egy kör alakú változata, a Vortex, melyet a click wheel segítségével kellett irányítani.
A Bricks is egy hasonló játék, csak itt már nincs egy biztos talpazat, amit irányítunk, hanem a telefon mozgatásával tudjuk a szabályos sokszög alakú pályát forgatni – de van touch kontroll is benne, ha valakinek azzal jobban menne. A játék célja hihetetlen egyszerű: a piros kis golyóval ki kell ütni az összes oldalát a sokszögnek, csakhogy ez nem olyan egyszerű. Nagyon bele lehet csavarodni abba, hogy akkor most merre is forgassam a telefont, hogy a golyó ne hagyja el a pályát.
Pár pályánként a sokszög oldalainak száma nő, illetve extra képességeket is kaphatnak, van olyan amitől a golyó sötétszürkévé vált pár másodpercre és ezalatt nem tud rombolni, de van olyan is, ami a klónozza a golyót, így akár gyorsabban is be tudjuk fejezni a pályát, de persze nehezebb is figyelni rájuk, hogy legalább egy ne hagyja el a pályát. Később további extrákat is kapunk, mint például portálok, amelyekbe ha a golyó belemegy, akkor utána teljesen máshol jelenik meg; vagy épp más színű golyók is megjelennek, amik elterelik a figyelmünket és el is téríthetik a golyót, vagy épp rombolhatnak is helyette és nekik nem kell a sokszögön belül mozogni. Segítség gyanánt tudunk pajzsot húzni a pálya köré, mely egyszer visszapattintja a golyót, viszont ebből alapból csak 5 jár, többet In-App Purchase-szel tudunk venni.
A golyó sebessége attól függ, hogy mennyire húztuk ki kilövéskor a középpontból. A sebességnek azért van nagy jelentősége, mert vannak pályák, ahol visszanőnek az oldalak, ha nem vagyunk elég gyorsak, így ott nem tudjuk alkalmazni a biztos, de lassú módszert. Ezeken túl a pontok számát is a sebesség határozza meg: minél gyorsabban megy, annál több pontot kapunk. A játék előrehaladtával megjelennek a piros oldalak is, melyek azonnal halált jelentenek és elég macerás a pálya vége felé elkerülni őket.
Mikor először megláttam a Bricks-t, nem gondoltam, hogy ennyire addiktív lesz, mégis alig bírom letenni. Elsőre egyszerűnek tűnő játékról van szó, de aztán rájövünk, hogy igazából egy zseniális alkotás, ami megéri az árát.
[appstore id=”822748917″]
3 Comments
ez a reklám tökre megfelel azoknak a videóknak amik a mai kütyük okozta antiszociális viselkedést hírdetik
Szánalmas, hogy a reklám gyakorlatilag arról szól, hogy menj kia szép tengerpartra meg a természetbe szép lányok közé és noymkodd a rohadt elektronikai szarodat…. félelmetes…
btw wc-n ülve poén egy ilyen game, vagy a metrón… de tengerparton hirdetni egy ilyet…. hihetetlen, hogy hol tart az emberiség.
@vdiablo: úgy látom nem csak nekem tűnt fel… (Y)