Már korábban is vettünk át cikket az Almalap blogról, most is így teszünk, mivel egy remek játékot mutattak be ma reggel, ami nem más, mint a Civil War 1863.
***
Barátnőm tizenéves gyereke napok óta bitorolja az iPadem, ezen tolja a Civil War 1863 stratégiai játékot. A játék, ahogy a lentebbi képre tekintve bármely rutinos játékos felismeri, nem egy nagy kaland, az iPad játékok java részét jellemző körről körre haladó menetű. Játszhatják persze ketten egymás ellen is, de lehet a gép ellen is nyomni kezdő, normális és haladó szinten. Egy-egy csata végigvitele 10-20 perc.
A kör-körös játékmenet a 386-os (386sx!) időket idézi. Az akkori procik teljesítménye nem engedte meg a valósidejű (realtime) stratégia játék futását. A körös megoldás hasonlít az asztali táblajátékhoz, hol az egyik lép, hol a másik. Így persze bőven – mondhatnánk korlátlanul – áll rendelkezésünkre idő, hogy átgondoljuk, lövünk-e a tüzérséggel, vagy mozgatjuk.
Amerikai polgárháború
Az amerikai polgárháború kedvelt forrása a stratégiai játékoknak. Ebben is sorra játszhatók a polgárháború kisebb csatái, mint a Fairfield főútért vívott, vagy a Chickamauga csaták. Hogy ezek a nevek nekünk nem mondanak semmit, ha csak nem amerikai polgárháború szakra járunk az egyetemen? Nem gond. Az említett srác is csak úgy játszhat, ha a minden csatát megelőző alig egy bekezdésnyi angol szöveget felolvassa (hibátlanul, nem úgy ejtik, akkor nem játszom, jó, de nem lehetne mégis…). Ebben röviden leírják, mi is történt valójában – aztán úgy játszunk, ahogy akarunk. Az egységek ismertetése is rövid, nincs túlbonyolítva, nem is lenne értelme.
Tavaszi hadjárat
Ha azonban azt mondjuk, hogy Hatvan (április 2.), Tápióbicske (április 4.), Isaszeg (április 6.) és Vác (április 10.), akkor a töri érettségire készülők felsírnak, de mindenkinek eszébe jut az 1848-49-es Szabadságharc dicsőséges tavaszi hadjárata. Magam is lelkesen ismételném meg Damjanich, Klapka, Aulich vagy Gáspár tábornokok győzelmeit az áruló Görgey vezetésével Jellasics (“Fut Bécs felé Jellasics, a gyáva,/ Seregének seregünk nyomába“) és Windisch-Grätz felett.
És ahogy az amerikai polgárháborúban lehet a konföderáció csapataival harcolni, úgy a horvátok is szívesen küzdenének nemzeti hősükkel, Jelačić tábornagy, horvát bánnal seregeik élén.
De hol ez a program?
Sehol. De igény, ahogy a vicc elhíresült poénja mondja, igény lenne rá. Végigjátszható lenne a fél magyar történelem a játszva tanítás jegyében. Nem kell elbonyolítani, négy dimenzióssá tenni, az egyszerű, jó játék is rabul tud ejteni, és a rengeteg pénzből fejlesztettel is lehet bukni – tessék csak megtúrni az Electronic Arts és a Zynga bugyrait.
A fejlesztőket is meg lehetne keresni, hiszen az alapok adottak. Aztán az, hogy polgárháborúzunk, vagy Észak-Afrika tankcsatáit vívjuk újra, csak adatbázis kérdése.
[appstore id=”514588332″ country=”HU” style=”custombox1″]
[appstore id=”538868911″ country=”HU” style=”custombox1″]
[appstore id=”575597501″ country=”HU” style=”custombox1″]
[appstore id=”575598371″ country=”HU” style=”custombox1″]
2 Comments
(vicces h a (sz*r) netem a retina ikonokkal küzd legtöbbet, amíg betölti… :D)
Jó cikk, azért azt tegyük hozzá gyorsan, hogy régen tényleg a processzor teljesítmények miatt volta körökre osztott stratégiák, de voltak más előnyei is a megközelítésnek 🙂 (bár ezt nyílván a cikk írója is így látja, mert különben nem született volna meg az iromány)